Warszawa,
05
września
2023
|
16:18
Europe/Warsaw

„Definiowanie klasy od 1886 r.”: Mercedes-Benz na targach IAA Mobility 2023 w Monachium

·         Światowa premiera nowego Concept CLA – pierwszego modelu opartego na nowej modułowej architekturze Mercedes-Benz (MMA), o zasięgu ponad 750 km (WLTP)1

·         Światowy debiut nowej Klasy E All-Terrain, która uzupełnia rodzinę najnowszej Klasy E

·         Targowe premiery nowych odsłon EQA, EQB i EQV

·         Zapowiedź sieci ładowania Mercedes-Benz

·         Wiodące w klasie doświadczenie użytkownika – bezprzewodowe aktualizacje funkcji rozrywki 
i nawigacji

W pawilonie Mercedes-Benz w centrum Monachium dyrektor generalny Mercedes-Benz Group AG, Ola Källenius, zaprezentował prekursora zupełnie nowej rodziny modeli – Concept CLA. Ten koncepcyjny samochód definiuje wizję firmy mającą na celu podniesienie poziomu bazowych aut z gwiazdą w dobie elektrycznych i cyfrowych innowacji. Concept CLA, zbudowany na nowej modułowej architekturze Mercedes-Benz (MMA), wyróżnia się efektywnością i dużym zasięgiem, pionierskimi innowacjami, piękną i niezwykłą estetyką, zrównoważonymi materiałami oraz całkowicie nowym systemem operacyjnym MB.OS.

„Wraz z pionierskim Concept CLA i czterema nadchodzącymi samochodami stworzonymi na platformie MMA przenosimy każdy aspekt tego, czego klienci mogą oczekiwać od Mercedes-Benz w tym segmencie. Zapewniając ponad 750 kilometrów zasięgu WLTP, Concept CLA z łatwością dojedzie na jednym ładowaniu z Monachium do Hamburga. System operacyjny MB.OS zapewni klientom jeszcze lepsze doświadczenia, począwszy od wspomagania prowadzenia i nawigacji aż po ładowanie oraz pokładową rozrywkę. Badamy także jego możliwości w obszarze zrównoważonego rozwoju. W porównaniu z poprzednią architekturą w ramach całej floty MMA zmniejszymy emisję CO₂ w naszym łańcuchu wartości o ponad 40%” – powiedział Ola Källenius, prezes zarządu Mercedes-Benz Group AG.

Concept CLA został zaprezentowany podczas specjalnego wydarzenia w pawilonie Mercedes-Benz, któremu towarzyszył występ legendy tenisa Rogera Federera oraz pokaz kinetycznej sztuki światła, a także koncert francuskiego pianisty Sofiane’a Pamarta.

Concept CLA – Przeniesienie elektrycznych doświadczeń na nowy poziom

Concept CLA jest prekursorem pierwszej rodziny modeli zaprojektowanej w oparciu o zupełnie nową modułową architekturę Mercedes-Benz (MMA). Wykorzystując zaawansowaną, samodzielnie opracowaną elektryczną jednostkę napędową nowej generacji, Concept CLA jest w stanie przejechać na jednym ładowaniu ponad 750 kilometrów (WLTP)1. Oznacza to niezwykle niskie zużycie energii, wynoszące około 12 kWh/100 kilometrów – co czyni ten ultraoszczędny koncept „jednolitrowym” samochodem epoki elektromobilności. Z punktu widzenia zrównoważonego rozwoju platforma MMA reprezentuje pierwszą rodzinę pojazdów od samego początku projektowaną zgodnie z zasadami określonymi w strategii Mercedes-Benz Ambition 2039.

„Technologia, na której bazuje Concept CLA, demonstruje zupełnie nowe podejście Mercedes-Benz i zawiera wiele wniosków z naszego przełomowego programu technologicznego VISION EQXX. Jestem pewien, że dzięki naszej platformie MMA będziemy mogli zaoferować naszym klientom w tym segmencie definiujące całą klasę połączenie osiągów, zrównoważonego rozwoju, bezpieczeństwa i komfortu oraz wyjątkowego, cyfrowego doświadczenia” – powiedział Markus Schäfer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG, dyrektor ds. technologii.

„Definiowanie klasy od 1886 r.” – punkt odniesienia dla samochodów marzeń już od 137 lat

Od czasu wynalezienia samochodu przez Carla Benza 137 lat temu Mercedes-Benz niezmiennie wyznacza standardy i ze swoją bezkompromisową wizją kształtuje rozwój samochodów jak żaden inny producent pojazdów – od Klasy A po Klasę S i wyżej. Na tegorocznych targach IAA Mobility firma po raz kolejny demonstruje tego pionierskiego ducha. Oprócz Concept CLA prezentowane są tam inne samochody pokazowe oraz najnowsza gama modeli elektrycznych i zelektryfikowanych. Motyw „Definiowania klasy od 1886 r.” stanowi podstawę globalnej kampanii marketingowej, która została zapoczątkowana właśnie na targach IAA Mobility w Monachium, a następnie rozprzestrzeni się na cały świat. Kampania wielokanałowa składa się z promującego markę 90-sekundowego filmu, zasobów społecznościowych oraz treści na głównej stronie internetowej Mercedes-Benz, a także z billboardów w Monachium i innych niemieckich miastach.

Światowa premiera Klasy E All-Terrain

Mercedes-Benz z dumą świętuje globalną premierę Klasy E All-Terrain – kolejnego członka rodziny nowej Klasy E. Jako najbardziej wszechstronny wariant modelu, All-Terrain łączy niepowtarzalny design z imponującą funkcjonalnością Kombi oraz licznymi innowacjami najnowszej generacji Klasy E. W stosunku do standardowych odmian wprowadza szereg modyfikacji: z prześwitem większym nawet o 46 mm, dużymi kołami o większej średnicy, wybieranymi trybami terenowymi, napędem na wszystkie koła 4MATIC oraz pneumatycznym zawieszeniem AIRMATIC w standardzie Klasa E All-Terrain została zaprojektowana z myślą o sprawnym radzeniu sobie w lekkim terenie. Udoskonalono także stylistykę, dodając charakterystyczną osłonę chłodnicy z podwójnymi poprzeczkami, specjalne zderzaki, chromowane osłony z przodu i z tyłu oraz ciemnoszare okładziny nadkoli. Od chwili premiery nabywcy będą mieli do wyboru hybrydową odmianę plug-in, która w cyklu WLTP w trybie całkowicie elektrycznym może pokonać dystans do 100 kilometrów.

Zjawiskowy, efektywny i inteligentny – kwartet nowych samochodów elektrycznych

Obok nowego Concept CLA oraz Klasy E All-Terrain zaszczytne miejsce zajmują trzy odnowione w pełni elektryczne modele, które debiutują na targach IAA Mobility – EQA, EQB oraz EQV. Każda z tych nowości korzysta z szeregu udoskonaleń zgodnych ze strategią luksusu Mercedes-Benz, na którą składają się m.in. charakterystyczne detale stylistyczne, zaktualizowana technologia, w tym najnowsza generacja systemu MBUX, dodatkowy komfort i większa funkcjonalność oraz inteligentniejsze systemy wspomagania kierowcy – zaprojektowane tak, aby codzienne życie było łatwiejsze i mniej stresujące. Ponadto po raz pierwszy w Europie debiutuje nowy w pełni elektryczny Mercedes-Maybach EQS SUV (dane tymczasowe: zużycie energii w cyklu mieszanym: 22,5-24,4 kWh/100 km; emisja CO₂: 0 g/km)2.

Sieć ładowania Mercedes-Benz – globalne wdrożenie jeszcze w tym roku

Zgodnie z hasłem przewodnim „Definiowanie klasy od 1886 r.” Mercedes-Benz stawia sobie za cel budowanie najbardziej pożądanych samochodów na świecie. Dużym krokiem na drodze do osiągnięcia tego celu jest podniesienie poziomu komfortu korzystania z aut elektrycznych – dzięki szybkiemu, wygodnemu, niezawodnemu i zrównoważonemu ładowaniu. Z tego względu Mercedes-Benz buduje własną globalną sieć ładowania. Pierwsze huby ładowania zostaną uruchomione jesienią 2023 r., w Atlancie (USA), Chengdu (Chiny) i Mannheim (Niemcy). Do końca 2024 r. producent luksusowych aut ze Stuttgartu zamierza dysponować już siecią liczącą ponad 2000 punktów ładowania o wysokiej mocy. Długoterminowym celem do końca dekady jest utworzenie ponad 2000 hubów z ponad 10 000 punktów ładowania.

Wszystkie punkty będą otwarte dla pojazdów elektrycznych wszystkich marek, a dzięki inteligentnej strategii każdy z użytkowników będzie mieć do dyspozycji pełną moc ładowania, co pomoże skrócić czas uzupełniania energii do absolutnego minimum. Dzięki swojej sieci ładowania Mercedes-Benz wyznaczy nowy standard dla infrastruktury pojazdów elektrycznych, umożliwiając wygodne korzystanie z szybkiego, bezpiecznego i ekologicznego ładowania.

Przyszłościowe oprogramowanie – bezprzewodowe aktualizacje (OTA) zapewniają nowe funkcje rozrywki i nawigacji

Mercedes-Benz wprowadza obszerny pakiet funkcji, z których klienci będą mogli korzystać dzięki szybkim i niezawodnym aktualizacjom OTA. Lista udoskonaleń obejmuje Dolby Atmos®, strumieniowe przesyłanie wideo, nowe funkcje głosowe z NewsFlash i Tourguide, a także nową zawartość wyświetlacza dla pasażera. Funkcje te zostaną wprowadzone w modelach wyposażonych w systemy MBUX drugiej generacji (NTG7)3 w okresie od sierpnia do listopada 2023 r. Ponadto dla pojazdów z systemem MBUX pierwszej generacji dostępne będą informacje o miejscu udostępniane przez Google.

Elektryczna Klasa G – oryginalna „Gelenda” wchodzi w końcową fazę swojej elektrycznej transformacji

Po zaprezentowaniu w pełni elektrycznego studium Concept EQG na targach IAA Mobility 2021 Mercedes-Benz wykorzystuje tegoroczną imprezę do pokazania zakamuflowanego prototypu swojej terenowej ikony w wersji zasilanej prądem. Od ponad 40 lat Klasa G wyznacza standardy wśród off-roadowych pojazdów – między innymi dzięki niepowtarzalnej sylwetce, która ucieleśnia jej siłę i możliwości. To wyjątkowe DNA będzie miało swoją kontynuację w epoce elektromobilności. Na targach IAA Mobility 2023 odwiedzający mogą przyjrzeć się elektrycznej Klasie G na kilka miesięcy przed jej światową premierą, którą zaplanowano na przyszły rok.

Mercedes-AMG GT Concept E PERFORMANCE – elektryfikacja sportowej marki Mercedes-Benz

Na targach IAA Mobility Mercedes-AMG prezentuje odwiedzającym również zapowiedź modelu GT Coupé i ujawnia GT Concept E PERFORMANCE. Hybrydowy zespół napędowy, wykorzystujący transfer technologii pochodzącej od zespołu Formuły 1 Mercedes-AMG PETRONAS, łączy zalety potężnego benzynowego silnika V8 z atutami elektrycznej jednostki napędowej tylnej osi, zapewniając moc systemową ponad 800 KM. Akumulator o wysokich osiągach został zaprojektowany jako rozwiązanie typu plug-in, dzięki czemu można ładować go na dowolnej stacji ładowania AC.

Jazdy testowe zelektryfikowanymi Mercedesami – IAA Experience

Mercedes-Benz po raz kolejny uczestniczy w wydarzeniu IAA Experience, w ramach którego odwiedzający mogą odbyć jazdę próbną najnowszymi modelami firmy – w pełni elektrycznymi oraz z hybrydowym napędem plug-in. Oprócz aut produkowanych seryjnie goście mają niespotykaną okazję zarezerwować przejazd pasażerski elektrycznym pionierem Mercedes-Benz – VISION EQXX, który ma zasięg przekraczający 1200 kilometrów.

Fora innowacji z udziałem ekspertów Mercedes-Benz

Na swoim stoisku w hali B3 Mercedes-Benz oferował odwiedzającym możliwość wzięcia udziału w serii inspirujących rozmów z kadrą kierowniczą. Pierwsza z czterech prelekcji odbyła się w dniu prasowym (4 września) i była poświęcona luksusowi – ikonicznemu i technologicznemu. Rozmowę poprowadzili Markus Schäfer, dyrektor Mercedes-Benz Group AG ds. technologii, oraz Gorden Wagener, szef Mercedes-Benz Group AG ds. designu. W drugiej części panelu, poświęconej pionierskim technologiom, do Markusa Schäfera dołączy Magnus Östberg, dyrektor ds. oprogramowania, a w trzeciej Britta Seeger, członek zarządu ds. marketingu i sprzedaży, omówiła, w jaki sposób Mercedes-Benz zmienia doświadczenia klientów. W ostatniej, czwartej prelekcji udział wzięli Ulf Zillig, wiceprezes ds. badań, zrównoważonego rozwoju i funkcji badawczo-rozwojowych, oraz Jana Krägenbring-Noor, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju środowiska, ochrony środowiska i centralnego zarządzania energią. Ich dyskusja skupiła się na realizacji celów strategii Ambition 2039.

Pawilon Mercedes-Benz – elektryzująca przestrzeń, w której każdy może doświadczyć marki spod znaku gwiazdy

Pawilon Mercedes-Benz zajmuje centralne miejsce na dziedzińcu apteki Rezydencji w Monachium. Poza awangardową, jaskrawoczerwoną strukturą na wzór sześcianu odwiedzający mogą zobaczyć tu pełną gamę obecnych i przyszłych samochodów elektrycznych wszystkich marek Mercedesa, w tym Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach oraz Mercedes-Benz Vans. Szerokie spektrum sięga od modeli kompaktowych i limuzyn o wysokich osiągach po luksusowe SUV-y oraz pojazdy wielofunkcyjne. Odwiedzający pawilon mogą także przekonać się o zaletach jazdy autami elektrycznymi i poznać ekosystem ładowania Mercedes-Benz z najnowszymi rozwiązaniami do ładowania w miejscach publicznych i w domu. Przez cały czas trwania wydarzenia w pawilonie odbywają się wydarzenia dla wszystkich grup wiekowych, w tym wieczorne programy z muzyką na żywo z udziałem pianisty jazzowego Mattiego Kleina oraz wycieczki dla dzieci. Na niedzielę 10 września zaplanowano dzień rodzinny.

Więcej informacji o Mercedes-Benz na targach IAA Mobility 2023 można znaleźć w specjalnym serwisie dla mediów.

1) W rzeczywistych warunkach jazdy mogą wystąpić odchylenia od certyfikowanych wartości standardowych. 
Na rzeczywiste wartości wpływa szereg indywidualnych czynników, m.in. indywidualny styl jazdy, warunki środowiskowe i trasy.

2) Dane dotyczące zużycia energii elektrycznej i zasięgu są tymczasowe i zostały ustalone wewnętrznie, zgodnie z metodą certyfikacji „Procedura testowa WLTP”. Jak dotąd nie ma potwierdzonych danych od oficjalnie zatwierdzonej organizacji badawczej, homologacji typu WE ani certyfikatu zgodności z oficjalnymi danymi. Możliwe są różnice pomiędzy podanymi danymi a danymi oficjalnymi.

3) Aktualizacja oprogramowania MBUX Entertainment (2.4) jest dostępna bezprzewodowo (OTA) dla kilku modeli. Dostępność i zakres funkcji zależą od danego rynku, warunków technicznych danego modelu oraz indywidualnych konfiguracji i ustawień w samochodzie. Dostępność według funkcji: Dolby Atmos®: serie 223, 297, 296, 295, 294, 167, 232; przesyłanie strumieniowe wideo: serie 223, 297, 296, 295, 294; NewsFlash: rynki: Austria, Francja, Niemcy, Włochy, Holandia, Hiszpania, Szwajcaria, Wielka Brytania; języki: holenderski, angielski (UK), francuski, niemiecki, włoski, Tourguide: Francja, Niemcy, Wielka Brytania; dźwięk w kabinie 
dla wyświetlacza pasażera z przodu: serie 297, 296, 295, 294 z Hyperscreen; osobisty obraz dekoracyjny: serie 297, 296, 295, 294 z Hyperscreen i aplikacją Mercedes me; szczegóły miejsca dostarczone przez Google: samochody NTG7 i NTG6 z nawigacją na rynkach connect z wyjątkiem Chin i Korei.