Stuttgart,
14
lutego
2023
|
15:07
Europe/Warsaw

Mercedes-Maybach wprowadza na rynek swój pierwszy model z hybrydowym napędem plug-in

· Mercedes-Maybach S 580 e (wartości wstępne; zużycie paliwa w cyklu łączonym, ważone: 0,8-1,0 l/100 km, emisje CO2 w cyklu łączonym, ważone: 18-23 g/km, zużycie energii elektrycznej w cyklu łączonym, ważone: 22,9-25,0 kWh/100 km)* wyznacza początek nowej ery w historii marki z ponad 100-letnim dziedzictwem.

· Do 100 kilometrów zasięgu w trybie elektrycznym (WLTP)*, w zależności od konfiguracji samochodu, oraz 150-konny silnik elektryczny sprawiają, że luksusowa limuzyna może podróżować bez lokalnej emisji CO2, zarówno w mieście, jak i na trasach międzymiastowych.

· Mercedes-Maybach S 580 e jest początkowo dostępny w Chinach, a następnie trafi do sprzedaży w Tajlandii, Europie i innych regionach.

Od 1921 r., gdy Wilhelm i Karl Maybachowie rozpoczęli budowę samochodów, nazwa Maybach uchodzi za wzorzec motoryzacyjnego luksusu, wysmakowanego stylu oraz najwyższego statusu. Celem jej założycieli było tworzenie „najlepszego z najlepszych” – i ta sama aspiracja charakteryzuje niepowtarzalną aurę, jaką dziś roztacza Mercedes-Maybach. Legendarna marka nieustannie odkrywa siebie na nowo, przekraczając najwyższe oczekiwania wobec tego, co niezwykłe. Z sukcesem: aktualny Mercedes-Maybach Klasy S od momentu wprowadzenia na rynek w 2021 r. cieszy się stale rosnącym zainteresowaniem.

„Nasz pierwszy model z hybrydowym napędem plug-in łączy typowe dla Maybacha luksusowe doświadczenia z lokalnie bezemisyjną jazdą w trybie elektrycznym. Mercedes-Maybach S 580 e stanowi kluczowy krok w transformacji naszej tradycyjnej marki w kierunku elektrycznej przyszłości. A jeszcze w tym roku zaprezentujemy nasz pierwszy model w pełni elektryczny” – powiedział Daniel Lescow, szef marki Mercedes-Maybach w Mercedes-Benz Group AG.

Mercedes-Maybach S 580 e zapewnia imponujące wrażenia z jazdy – w czysto elektrycznym trybie jazdy w jego wyjątkowo skutecznie wyciszonym wnętrzu panuje jeszcze niższy poziom hałasu. Limuzyna porusza się niemal bezszelestnie i przy zerowej lokalnej emisji spalin. Elementy wyróżniające hybrydowy wariant plug-in zostały dyskretnie zintegrowane z typowym dla Maybacha inżynierskim podejściem – na przykład gniazdo ładowania ukryto po lewej stronie nadwozia, w reflektorach pojawiły się niebieskie akcenty kolorystyczne, a zestaw wskaźników na bieżąco podaje stan naładowania akumulatora.

Podstawą hybrydowego napędu plug-in jest wysoce efektywny rzędowy silnik o 6 cylindrach z obecnej generacji benzynowych jednostek Mercedes-Benz, łączący moc 270 kW/367 KM z niskim zużyciem paliwa. Moc systemowa 375 kW/510 KM i maksymalny moment obrotowy 750 Nm gwarantują doskonałe właściwości jezdne. Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego wynoszący 440 Nm jest dostępny od pierwszego obrotu jednostki, co zapewnia wysokie osiągi i dynamiczne prowadzenie. Mercedes-Maybach S 580 e przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy.

Standardowe wyposażenie obejmuje trójfazową ładowarkę AC o mocy 11 kW. Na życzenie dostępna jest ładowarka DC o mocy 60 kW, umożliwiająca szybkie ładowanie prądem stałym – pełne uzupełnienie energii w niemal całkowicie rozładowanym akumulatorze przy użyciu tej funkcji trwa jedynie około 30 minut.

Najważniejsze dane w skrócie:

  

S 580 e

Układ i liczba cylindrów: silnik spalinowy 

R6

Pojemność skokowa: silnik spalinowy

ccm

2999

Moc maksymalna: silnik spalinowy

kW/KM

270/367

przy

obr./min

5500-6100

Maksymalny moment obrotowy: silnik spalinowy

Nm

500

przy

obr./min

1600-4500

Moc maksymalna: silnik elektryczny

kW/KM

110/150

Maksymalny moment obrotowy: silnik elektryczny

Nm

440

Moc systemowa

kW/KM

375/510

Systemowy moment obrotowy

Nm

750

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym, ważone (WLTP)*

l/100 km

0,8-1,0

Emisje CO2 w cyklu mieszanym, ważone (WLTP)*

g/km

18-23

Zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym, ważone (WLTP)*

kWh/100 km

22,9-25,0

Zasięg w trybie elektrycznym (WLTP: EAER – cykl mieszany)*

km

do 100

Przyspieszenie 0-100 km/h

s

5,1

Prędkość maksymalna

km/h

250

Prędkość maksymalna: tryb elektryczny

km/h

140

* dane tymczasowe, określone wewnętrznie zgodnie z metodą certyfikacji „Procedura testowa WLTP”. Homologacja typu WE i certyfikat zgodności z oficjalnymi danymi nie są jeszcze dostępne. Możliwe są różnice między podanymi wartościami a wartościami oficjalnymi.