18
grudnia
2023
|
11:15
Europe/Warsaw

Nowa gama średniej wielkości vanów Mercedes-Benz wkrótce w sprzedaży

• Nowa gama średniej wielkości vanów do użytku prywatnego i komercyjnego odzwierciedla zmienioną strategię biznesową firmy

• Nowy design, inteligentne opcje łączności, zaawansowane systemy wspomagania kierowcy i wiele innych nowości

• Możliwość zamawiania pojazdów od stycznia 2024 r. w sieci dealerskiej z rozszerzonym wyposażeniem standardowym i atrakcyjnymi pakietami wyposażenia

Latem Mercedes-Benz Vans zaprezentował nową serię modeli średniej wielkości do użytku prywatnego
i komercyjnego. Teraz wielkimi krokami zbliża się start sprzedaży. Portfolio vanów średniej wielkości charakteryzuje się nowym designem z zewnątrz i w środku, a także zwiększonym komfortem
i funkcjonalnością, szczególnie dzięki większej liczbie inteligentnych opcji łączności cyfrowej oraz ulepszonym systemom bezpieczeństwa i wspomagania. Wszystkie modele będzie można zamawiać od stycznia 2024 r.
w sieci dealerskiej.

W odniesieniu do nowego portfolio vanów średniej wielkości przyjęto zróżnicowane podejście strategiczne.
W przypadku pojazdów dostawczych, w tym eVito i Vito, firma koncentruje się mocniej na aspekcie premium. Z kolei element luksusu będzie w przyszłości podstawą strategii dla wszystkich nowo opracowanych vanów średniej wielkości przeznaczonych do użytku prywatnego, podobnie jak dla wszystkich samochodów osobowych Mercedes-Benz. Celem jest pełne wdrożenie tej zmiany wraz z wprowadzeniem od 2026 roku modułowej i skalowalnej architektury Van Electric – w skrócie VAN.EA. Nowe średniej wielkości vany do użytku prywatnego – EQV, Klasa V i Klasa V Marco Polo – stanowią ważny etap na tej drodze.

„Chcemy oferować najbardziej pożądane samochody i usługi – od minivanów i kamperów po pojazdy dostawcze. Nasze nowe modele vanów średniej wielkości stanowią kolejny krok w kierunku osiągnięcia tego celu. Bardziej ekskluzywne, luksusowe pozycjonowanie EQV, Klasy V i Klasy V Marco Polo oraz wzmocniony charakter premium eVito i Vito pozwolą nam
w większym stopniu skoncentrować się na wysokomarżowych regionach i sektorach”.

Klaus Rehkugler, dyrektor sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Vans

 

Nowości w skrócie

Klienci mogą spodziewać się licznych udoskonaleń modeli średniej wielkości vanów Mercedes-Benz:

Nowy design nadwozia i kokpitu: odświeżona stylistyka nadaje modelom EQV, Klasie V i Klasie V Marco Polo, a także eVito i Vito, bardziej wyrazisty charakter w swoich segmentach. Wszystkie modele otrzymały nowy front z wydatną osłoną chłodnicy i charakterystycznie zaprojektowanym zderzakiem. Dostępne są także eleganckie adaptacyjne reflektory MULTIBEAM LED (w standardzie lub jako opcja w zależności od linii wyposażenia), nowo zaprojektowane tylne światła LED, a także nowe kolory lakieru i wzory kół. W zależności od wybranej linii wyposażenia w EQV, Klasie V i Klasie V Marco Polo osłonę chłodnicy może otaczać też pasek świetlny LED. Topowa Klasa V EXCLUSIVE po raz pierwszy zyskała także na masce podkreślającą status pionową gwiazdę Mercedesa. EQV, Klasa V i Klasa V Marco Polo mają również nową chromowaną listwę ozdobną z napisem Mercedes-Benz z tyłu[1].

Wewnątrz także zaszły istotne zmiany. W EQV, Klasie V i Klasie V Marco Polo znalazł się panoramiczny kokpit
z dwoma wyświetlaczami o przekątnej 31,24 cm (12,3 cala). Zarówno eVito, jak i Vito są wyposażone
w intuicyjny wyświetlacz centralny o przekątnej 26,04 cm (10,25 cala) oraz nowy zestaw wskaźników
z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 13,97 cm (5,5 cala). Wszystkie modele są także wyposażone
w nowe, stylowe nawiewy, kierownicę nowej generacji umożliwiającą sterowanie multimediami bez odrywania rąk oraz nową konsolę środkową, w której można zainstalować bezprzewodową ładowarkę do smartfona[2],[3].

Nowy poziom komfortu i funkcjonalności: dalsze nowości we wszystkich modelach vanów średniej wielkości obejmują bezkluczykową funkcję uruchamiania KEYLESS i opcjonalne ogrzewanie kierownicy. Po raz pierwszy EQV, Klasa V i Klasa V Marco Polo są wyposażone także w oświetlenie ambiente w 64 kolorach, zapewniające jeszcze bardziej indywidualną, przytulną atmosferę, a także przyciemnione oświetlenie tylne, przydatne podczas jazdy nocą. W modelach Vito Tourer, Mixto[4] i eVito Tourer po raz pierwszy dostępna jest elektryczna pokrywa tylna EASY-PACK, ułatwiająca wygodny załadunek
i rozładunek. Ponadto wszystkie modele komercyjne z automatyczną skrzynią biegów są po raz pierwszy wyposażone w elektryczny hamulec postojowy. To tylko kilka wybranych przykładów udoskonaleń.

System multimedialny MBUX: aby zapewnić klientom niezrównane wrażenia cyfrowe
i interaktywne, nowa gama vanów średniej wielkości jest standardowo wyposażona
w system multimedialny MBUX (Mercedes Benz User Experience) najnowszej generacji – po raz pierwszy dostępny w Vito i eVito. Z kolei kierowcy EQV, Klasy V i Klasy V Marco Polo skorzystają dzięki nowemu MBUX
z dodatkowych funkcji, takich jak kontrola komfortu ENERGIZING.

Różnorodność inteligentnych, cyfrowych dodatków: system multimedialny MBUX w połączeniu z kontem Mercedes me[5],[6] oferuje także szeroką gamę cyfrowych dodatków, dzięki którym codzienne życie staje się jeszcze łatwiejsze, a praca wydajniejsza. Z różnych funkcji można korzystać przed, w trakcie i po podróży. Należą do nich bezpłatne usługi, takie jak zarządzanie eksploatacją, pomoc w razie wypadku i awarii, a także usługi zdalne, takie jak możliwość blokowania i odblokowywania drzwi oraz otwierania i zamykania okien za pośrednictwem aplikacji Mercedes me. Inne pomocne usługi obejmują nawigację z bieżącymi informacjami
o ruchu drogowym, komunikację Car-to-X oraz rozszerzone funkcje MBUX z wykorzystaniem asystenta głosowego „Hej Mercedes”, który może wyszukiwać online pobliskie interesujące miejsca, w tym restauracje czy hotele.

Ponadto zarówno w modelach do użytku komercyjnego, jak i prywatnego po raz pierwszy można skorzystać
z widoku satelitarnego, a dzięki nawigacji społecznościowej klienci indywidualni mają teraz także możliwość udostępniania swojej lokalizacji lub szacowanego czasu przybycia swoim kontaktom. Usługa cyfrowa Mercedes me Charge[7] jest dostępna również dla EQV, a w przyszłości będzie dostępna dla eVito. Oferuje ona klientom dostęp do jednej z największych publicznych sieci ładowania w Europie z ponad 500 000 punktów ładowania, w tym do europejskiej sieci szybkiego ładowania IONITY. Mercedes me Charge umożliwia ładowanie energią elektryczną ze źródeł odnawialnych na wszystkich stacjach[8].

Dzięki MBUX po raz pierwszy EQV i eVito zostały zintegrowane z ekosystemem pojazdów elektrycznych, obejmującym inteligentną nawigację z aktywnym zarządzaniem zasięgiem oraz usługi i aplikacje w chmurze. Gwarantuje to bezstresową jazdę dzięki przejrzystości i maksymalnej przewidywalności. Na przykład klimatyzację przed wejściem można skonfigurować według indywidualnych wymagań, ustawienia ładowania można dostosować, a nawigację można obsługiwać za pomocą funkcji Electric Intelligence i Mercedes me Charge.

W połączeniu z MBUX, Klasa V Marco Polo jest również wyposażona w jednostkę sterującą do kampera MBAC (Mercedes-Benz Advanced Control), która przekształca ją w prawdziwy inteligentny dom na kołach. Mercedes-Benz Vans dodał dwie nowe funkcje do inteligentnego modułu łączności. Jeśli samochód kempingowy stoi na lekko nierównym podłożu, poziom zawieszenia pneumatycznego AIRMATIC można wygodnie regulować za pomocą przycisku. Nowy tryb kempingowy umożliwia wyłączenie różnych funkcji pojazdu, które nie są potrzebne podczas pobytu na kempingu lub na wsi – takie jak na przykład światła powitalne.

Systemy wspomagania kierowcy oferują jeszcze większe wsparcie w każdej sytuacji: zalety nowych średniej wielkości vanów uzupełniają systemy bezpieczeństwa i wspomagania[9] z dodatkowymi, a w niektórych przypadkach udoskonalonymi funkcjami. Na przykład aktywny asystent układu hamulcowego obejmuje teraz funkcję rozpoznawania ruchu poprzecznego i może również ostrzegać o pojazdach nadjeżdżających z boku lub z przeciwka oraz o niebezpiecznych manewrach wyprzedzania, a także interweniować, aby zahamować
w sytuacji awaryjnej i zapewnić wsparcie podczas skręcania.

Gama systemów dostępnych standardowo jest obszerna. EQV, Klasa V i Klasa V Marco Polo oferują
w standardzie ATTENTION Assist, asystenta świateł drogowych z czujnikiem deszczu, aktywnego asystenta utrzymywania odległości DISTRONIC, aktywnego asystenta hamowania z funkcją ruchu poprzecznego, asystenta martwego pola, aktywnego asystenta utrzymania pasa ruchu, inteligentnego asystenta ograniczenia prędkości i pakiet parkowania. eVito i Vito są standardowo wyposażone w ATTENTION ASSIST, asystenta świateł drogowych z czujnikiem deszczu, tempomat, aktywnego asystenta hamowania z funkcją ruchu poprzecznego, asystenta martwego pola, aktywnego asystenta utrzymania pasa ruchu, inteligentnego asystenta ograniczenia prędkości i kamerę cofania.

Po raz pierwszy dostępne są adaptacyjne reflektory MULTIBEAM LED z asystentem świateł drogowych PLUS. Dalsze systemy są zgrupowane w nowym pakiecie wspomagania kierowcy. Dostępny jest jednocześnie nowy pakiet parkowania z kamerą 360 stopni, zapewniający wygodne i szybkie parkowanie.

Szeroka gama układów napędowych: klienci kupujący w pełni elektryczne modele EQV i eVito Tourer mogą wybierać pomiędzy dwoma rozmiarami akumulatorów (90 i 60 kWh) o mocy szczytowej 150 kW (204 KM)
i mocy ciągłej 70 kW (95 KM) (wartości tymczasowe WLTP: EQV: zużycie energii w cyklu mieszanym: 30,6 – 27,4 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km; eVito Tourer: zużycie energii w cyklu mieszanym: 30,1 – 26,9 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km)[10]. eVito w wersji furgon jest wyposażony
w akumulator o pojemności 60 kWh, o mocy szczytowej 85 kW (116 KM) i mocy ciągłej 70 kW (95 KM) (wartości tymczasowe WLTP: furgon eVito: zużycie energii w cyklu mieszanym: 26,9 – 21,2 kWh/ 100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km)11. EQV oferuje zasięg do 326–363 km11, eVito Tourer do 332–370 km11,[11], a eVito furgon do 242–314 km11,12 – dzięki wydajnemu hamowaniu regeneracyjnemu
i zoptymalizowanemu zarządzaniu temperaturą, ta ostatnia funkcja dodatkowo zwiększa wydajność i zasięg
w czasie rzeczywistym. Wszystkie modele elektryczne średniej wielkości vanów umożliwiają ładowanie prądem zmiennym (AC) w domu lub na publicznych stacjach ładowania z mocą do 11 kW. Mogą także ładować się prądem stałym (DC) na stacjach szybkiego ładowania z mocą do 110 kW (EQV, eVito Tourer)[12] lub 80 kW (eVito furgon) w standardzie13.

Sprawdzony i wydajny silnik wysokoprężny OM654 jest dostępny dla Klasy V, Klasy V Marco Polo i Vito.
W Klasie V i Klasie V Marco Polo silnik jest dostępny w trzech poziomach mocy: 120 kW (163 KM), 140 kW (190 KM), 174 kW (237 KM). W Vito oferowany jest w czterech poziomach mocy: 100 kW (136 KM), 120 kW (163 KM), 140 kW (190 KM), 174 kW (237 KM, tylko M1) (wartości tymczasowe WLTP: Klasa V: zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 8,8 – 6,9 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 231 – 181 g/km; Klasa V Marco Polo: zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 9,0 – 7,4 l /100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 236 – 195 g/km; Vito: zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 8,7-6,8 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 227 – 178 g/km)[13]. Ponadto już w roku 2024 – po raz pierwszy w Europie – dla Klasy V, Vito Tourer i Vito Mixto będzie dostępny jako miękka hybryda nowy silnik benzynowy M254.

Automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC w połączeniu z różnymi wariantami zawieszenia i kilkoma trybami jazdy sprawia, że wszystkie modele zapewniają zarówno zwinność, jak i komfort jazdy. Warianty spalinowe są standardowo dostępne z napędem na tylną oś; modele z silnikiem diesla mogą być również wyposażone
w opcjonalny napęd na wszystkie koła. Modele elektryczne mają napęd na przednią oś. Szczegółowe dane techniczne i parametry zostały zamieszczone w tabelach[14].
 

Znacząco ulepszone wyposażenie standardowe i uproszczone pakiety wyposażenia oferowane w momencie wprowadzenia na rynek

Mercedes-Benz Vans kompleksowo unowocześnił wyposażenie standardowe i jeszcze dokładniej dostosował konfigurację pakietów wyposażenia do konkretnych życzeń klientów. Funkcjonalne elementy wyposażenia, często kupowane razem, są obecnie coraz częściej połączone w pakiety. Znacząco upraszcza to dotychczas czasochłonny proces wybierania wielu indywidualnych opcji.

 

Dane techniczne

Mercedes-Benz Klasa V

 

Silnik

OM654 diesel

Ułożenie/liczba cylindrów

 

R4

Pojemność

1950 cm3

Średnica x skok

82.0 x 92.3 mm

Moc silnika

120 kW (163 KM)

140 kW (190 KM)

174 kW (237 KM)

Maks. moment obrotowy

380 Nm

440 Nm

500 Nm (+30 Nm)

Maks. prędkość

193 km/h

(napęd na tylną oś)

188 km/h

(napęd na wszystkie koła)

204 km/h

(napęd) na tylną oś

199 km/h

(napęd na wszystkie koła)

220 km/h

(napęd na tylną oś)

215 km/h

(napęd na wszystkie koła)

Przyspieszenie 
0 – 100 km/h

10.7 s

9.5 s

7.4 s

Emisja CO2 w cyklu mieszanym[15] wg WLTP

(tymczasowe wartości)

229 – 181 g/km

231 – 189 g/km

231 – 190 g/km

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg WLTP16

(tymczasowe wartości)

8.7 – 6.9 l/100 km

8.8 – 7.2 l/100 km

8.8 – 7.2 l/100 km

Klasa emisji

Euro 6e

Pojemność baku (rezerwa)

57 (10) l

Pojemność zbiornika AdBlue®

24 l

Skrzynia biegów

9G-TRONIC

Napęd

na tylną oś (standard) / na wszystkie koła (opcja)

Warianty zawieszenia

dostępne cztery warianty zawieszenia:

Komfortowe

Sportowe

AGILITY CONTROL

AIRMATIC

Tryby jazdy

trzy tryby jazdy do wyboru:

Eco

Comfort

Sport

 


 

 

Mercedes-Benz EQV

Silnik

elektryczny

Bateria

90 kWh

60 kWh

Emisja CO2 w cyklu mieszanym wg WLTP[16]

(tymczasowe wartości)

0 g/km

0 g/km

Zużycie energii w cyklu mieszanym wg WLTP17

(tymczasowe wartości)

30.3 – 27.6 kWh/100 km

30.6 – 27.4 kWh/100 km

Zasięg wg WLTP 17,[17]

(tymczasowe wartości)

326 – 363 km

213 – 236 km

Standard ładowania

CCS

CCS

Maks. moc ładowania, AC19

maks. 11 kW

maks. 11 kW

Min. czas ładowania, AC19

< 10 h (0 – 100%)

< 06:30 h (0 – 100%)

Maks. moc ładowania, DC[18]

maks. 110 kW (standard)

maks. 80 kW (standard)

Min. czas ładowania, DC19

110 kW: ~40 min. (10 – 80%)

80 kW: ~35 min. (10 – 80%)

Napięcie układu ładowania DC

400 V

Napięcie znamionowe

352 V

Napęd

na przednią oś

Moc szczytowa/ciągła

150 kW (204 KM) / 70 kW (95 KM)

Maks. moment obrotowy

365 Nm

Maks. prędkość

140 km/h (standard), 160 km/h (opcja)

Bateria wysokiego napięcia

litowo-jonowa

Producent

CATL

Współczynnik oporu powietrza

0.34

Warianty zawieszenia

dostępne dwa warianty zawieszenia:

Standardowe Plus

AIRMATIC

Tryby jazdy

cztery tryby jazdy do wyboru:

MR (Max Range)

 E (Eco)

C (Comfort)

S (Sport)

 


 

 

Mercedes-Benz Klasa V Marco Polo

 

Silnik

OM654 diesel

Ułożenie/liczba cylindrów

 

R4

Pojemność

1950 cm3

Średnica x skok

82.0 x 92.3 mm

Moc silnika

120 kW (163 KM)

140 kW (190 KM)

174 kW (237 KM)

Maks. moment obrotowy

380 Nm

440 Nm

500 Nm (+30 Nm)

Maks. prędkość

193 km/h

(napęd na tylną oś)

188 km/h

(napęd na wszystkie koła)

204 km/h

(napęd na tylną oś)

199 km/h

(napęd na wszystkie koła)

220 km/h

(napęd na tylną oś)

215 km/h

(napęd na wszystkie koła)

Przyspieszenie 
0 – 100 km/h

10.7 s

9.5 s

7.4 s

Emisja CO2 w cyklu mieszanym[19] wg WlTP

(tymczasowe wartości)

233 – 195 g/km

236 – 206 g/km

236 – 206 g/km

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg WLTP20

(tymczasowe wartości)

8.9 – 7.4 l/100 km

9.0 – 7.9 l/100 km

9.0 – 7.9 l/100 km

Klasa emisji

Euro 6e

Pojemność baku (rezerwa)

57 (10) l

Pojemność zbiornika AdBlue®

24 l

Skrzynia biegów

9G-TRONIC

Napęd

na tylną oś (standard) / na wszystkie koła (opcja)

Warianty zawieszenia

dostępne cztery warianty zawieszenia:

Komfortowe

Sportowe

AGILITY CONTROL

AIRMATIC

Tryby jazdy

trzy tryby jazdy do wyboru:

Eco

Comfort

Sport

 


 

 

Mercedes-Benz Vito furgon, Mixto, Tourer

Silnik

OM654 diesel

Ułożenie/liczba cylindrów

 

R4

Pojemność

1950 cm3

Średnica x skok

82.0 x 92.3 mm

Moc silnika

100 KW (136 KM)

120 kW (163 KM)

140 kW (190 KM)

174 kW (237 KM)

(tylko M1)

 
Maks. moment obrotowy

330 Nm

380 Nm

440 Nm

500 Nm (+30 Nm)

 
Maks. prędkość

181 km/h 
(napęd na tylną oś)

178 km/h 
(napęd na wszystkie koła)

193 km/h 
(napęd na tylną oś)

190 km/h
 (napęd na wszystkie koła)

204 km/h 
(napęd na tylną oś)

201 km/h 
(napęd na wszystkie koła)

220 km/h 
(napęd na tylną oś)

215 km/h 
(napęd na wszystkie koła)

 
Przyspieszenie 
0 – 100 km/h

11.2 s

10.3 s

9.5 s

7.4 s

 

Emisja CO2 w cyklu mieszanym[20] wg WlTP

(tymczasowe wartości)

225 – 178 
g/km

225 – 178 
g/km

227 – 183 
g/km

227 – 183 
g/km

 

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg WLTP21

(tymczasowe wartości)

8.6 – 6.8
l/100 km

8.6 – 6.8 
l/100 km

8.7 – 7 
l/100 km

8.7 – 7 
l/100 km

 
Klasa emisji 
Pojemność baku (rezerwa) 
Pojemność zbiornika AdBlue® 
Skrzynia biegów

9G-TRONIC / TSG380

9G-TRONIC / TSG380

9G-TRONIC

9G-TRONIC

 
Napęd

na tylną oś (standard) / na wszystkie koła (opcja)

na tylną oś (standard) / na wszystkie koła (opcja)

na tylną oś (standard) / na wszystkie koła e (opcja)

na tylną oś (standard) / na wszystkie koła (opcja)

 
Warianty zawieszenia

dostępne cztery warianty zawieszenia:

Standardowe

Komfortowe (tylko M1)

Standardowe Plus

Sportowe (tylko M1)

AIRMATIC

Tryby jazdy

trzy tryby jazdy do wyboru:

Eco

Comfort
Sport


 

Mercedes-Benz eVito furgon

Silnik

elektryczny

Bateria

60 kWh

Emisja CO2 w cyklu mieszanym wg WLTP[21]

(tymczasowe wartości)

0 g/km

Zużycie energii w cyklu mieszanym wg WLTP22

(tymczasowe wartości)

26.9 – 21.2 kWh/100 km

Zasięg wg WLTP 22,[22]

(tymczasowe wartości)

242 – 314 km

Standard ładowania

CCS

Maks. moc ładowania, AC24

Maks. 11 kW

Min. czas ładowania, AC24

< 6.5 h (0 – 100%)

Maks. moc ładowania, DC[23]

maks. 50 kW (standard)

Min. czas ładowania, DC24

50 kW (standard): ok. 50 min. (10 do 80%)
80 kW (opcja): ok. 35 min. (10 do 80%)

Napięcie układu ładowania DC

400 V

Napięcie znamionowe

352 V

Napęd

na przednią oś

Moc szczytowa/ciągła

85 kW (116 KM) / 70 kW (95 KM)

Maks. moment obrotowy

360 Nm

Maks. prędkość

80 km/h (standard)

100 km/h (opcja)
120 km/h (opcja)

Bateria wysokiego napięcia

litowo-jonowa

Producent

CATL

Współczynnik oporu powietrza

0.34

Warianty zawieszenia

Standardowe

Tryby jazdy

cztery tryby jazdy do wyboru:

MR (Max Range)

 E (Eco)

C (Comfort)

S (Sport)


 

Mercedes-Benz eVito Tourer

 

Silnik

elektryczny

Bateria

90 kWh

60 kWh

Emisja CO2 w cyklu mieszanym wg WLTP[24]

(tymczasowe wartości)

0 g/km

0 g/km

Zużycie energii w cyklu mieszanym wg WLTP25

(tymczasowe wartości)

30.1 – 26.9 kWh/100 km

30.1 – 26.9 kWh/100 km

Zasięg wg WLTP 25,[25]

(tymczasowe wartości)

332 – 370 km

217 – 239 km

Standard ładowania

CCS

CCS

Maks. moc ładowania, AC27

maks. 11 kW

maks. 11 kW

Min. czas ładowania, AC27

< 10 h (0 – 100%)

< 6.5 h (0 – 100%)

Maks. moc ładowania, DC[26]

maks. 110 kW (standard)

maks. 80 kW (standard)

Min. czas ładowania, DC27

110 kW: ~40 min. (10 – 80%)

80 kW: ~35 min. (10 – 80%)

Napięcie układu ładowania DC

400 V

Napięcie znamionowe

352 V

Napęd

na przednią oś

Moc szczytowa/ciągła

150 kW (204 PS) / 70 kW (95 PS)

Maks. moment obrotowy

360 Nm

360 Nm

Maks. prędkość

140 km/h (standard)

160 km/h (opcja)

Bateria wysokiego napięcia

litowo-jonowa

Producent

CATL

Współczynnik oporu powietrza

0.34

Warianty zawieszenia

dostępne dwa warianty zawieszenia:

Standardowe Plus

AIRMATIC

Tryby jazdy

cztery tryby jazdy do wyboru:

MR (Max Range)

 E (Eco)

C (Comfort)

S (Sport)


 


[1] W połączeniu z tylną szybą, którą można otwierać oddzielnie.

[2] Funkcja ładowania bezprzewodowego wymaga odpowiedniej funkcjonalności na używanym smartfonie (standard Qi 1.2).

[3] Funkcja ładowania bezprzewodowego będzie dostępna w późniejszym terminie.

[4] Z rejestracją samochodu osobowego.

[5] Aby móc korzystać z usług Mercedes me connect, użytkownicy muszą posiadać osobisty identyfikator Mercedes me i wyrazić zgodę na warunki korzystania z usług Mercedes me connect. Pojazd musi być także powiązany
z kontem użytkownika. Po upływie początkowego okresu usługi można odnowić za opłatą, pod warunkiem, że są one nadal dostępne dla danego pojazdu. Pierwsza aktywacja usług możliwa jest w ciągu roku od pierwszej rejestracji lub aktywacji przez klienta, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.

[6] Dostępne wyłącznie na rynkach, na których wprowadzono usługę Mercedes me dla modeli Mercedes-Benz Vans.

[7] Aby móc korzystać z usługi Mercedes me connect Mercedes me Charge, klienci muszą zawrzeć własną, odrębną umowę dotyczącą ładowania z wybranym dostawcą zewnętrznym.

[8] Ekologiczne ładowanie wykorzystuje gwarancje pochodzenia, aby zapewnić wprowadzenie równoważnej ilości energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii do sieci elektroenergetycznej na potrzeby procesów ładowania.

[9] Systemy wspomagania kierowcy i systemy bezpieczeństwa Mercedes-Benz pełnią jedynie funkcję pomocniczą
i nie zwalniają kierowcy z odpowiedzialności.

[10] Wartości zużycia energii i zasięgu są tymczasowe i zostały określone wewnętrznie zgodnie z metodą certyfikacji
w ramach „Procedury testowej WLTP”. Do chwili obecnej nie są dostępne potwierdzone wartości od oficjalnie uznanej organizacji badawczej: ani homologacja typu WE, ani certyfikat zgodności z oficjalnymi wartościami. Możliwe są odchylenia pomiędzy podanymi wartościami a wartościami oficjalnymi.

[11] Rzeczywisty zasięg zależy również od indywidualnego stylu jazdy kierowcy, warunków drogowych i ruchu, temperatury zewnętrznej, korzystania z klimatyzacji/ogrzewania itp., i dlatego może się różnić.

[12] Maksymalna moc ładowania na stacji ładowania DC przy napięciu zasilania 400 V, prądzie 300 A; maksymalna moc ładowania zależy od różnych czynników, takich jak temperatura otoczenia i baterii oraz stan naładowania baterii na początku ładowania.

[13] Zużycie paliwa i emisja CO2 mają charakter tymczasowy i zostały określone wewnętrznie zgodnie z metodą certyfikacji w ramach „Procedury testowej WLTP”. Do chwili obecnej nie są dostępne ani potwierdzone wartości od oficjalnie uznanej organizacji badawczej, ani homologacja typu WE, ani certyfikat zgodności z oficjalnymi wartościami. Możliwe są odchylenia pomiędzy podanymi wartościami a wartościami oficjalnymi.

[14] Szczegółowe dane techniczne i wartości silnika benzynowego M254 będą dostępne w roku 2024.

[15] Zużycie paliwa i emisja CO2 mają charakter tymczasowy i zostały określone wewnętrznie zgodnie z metodą certyfikacji w ramach„Procedury testowej WLTP”. Do chwili obecnej nie są dostępne potwierdzone ani wartości od oficjalnie uznanej organizacji badawczej, ani homologacja typu WE, ani certyfikat zgodności z oficjalnymi wartościami. Możliwe są odchylenia pomiędzy podanymi wartościami a wartościami oficjalnymi.

[16] Wartości zużycia energii i zasięgu są tymczasowe i zostały określone wewnętrznie zgodnie z metodą certyfikacji w ramach „Procedury testowej WLTP”. Do chwili obecnej nie są dostępne ani potwierdzone wartości od oficjalnie uznanej organizacji badawczej, ani homologacja typu WE, ani certyfikat zgodności z oficjalnymi wartościami. Możliwe są odchylenia pomiędzy podanymi wartościami a wartościami oficjalnymi.

[17] Rzeczywisty zasięg zależy również od indywidualnego stylu jazdy kierowcy, warunków drogowych i ruchu, temperatury zewnętrznej, korzystania z klimatyzacji/ogrzewania itp., i dlatego może się różnić.

[18] Maksymalna moc ładowania na stacji ładowania DC przy napięciu zasilania 400 V, prądzie 300 A; maksymalna moc ładowania zależy od różnych czynników, takich jak temperatura otoczenia i baterii oraz stan naładowania baterii na początku ładowania. Minimalny czas ładowania od 10 do 80% w optymalnych warunkach na stacji ładowania DC o napięciu zasilania 400 V, prądzie 300 A; czas ładowania może się różnić w zależności od różnych czynników, takich jak temperatura otoczenia i baterii oraz obecność dodatkowych odbiorników pomocniczych, takich jak ogrzewanie.

[19] Zużycie paliwa i emisja CO2 mają charakter tymczasowy i zostały określone wewnętrznie zgodnie z metodą certyfikacji w ramach„Procedury testowej WLTP”. Do chwili obecnej nie są dostępne ani potwierdzone wartości od oficjalnie uznanej organizacji badawczej, ani homologacja typu WE, ani certyfikat zgodności z oficjalnymi wartościami. Możliwe są odchylenia pomiędzy podanymi wartościami a wartościami oficjalnymi.

[20] Zużycie paliwa i emisja CO2 mają charakter tymczasowy i zostały określone wewnętrznie zgodnie z metodą certyfikacji w ramach „Procedury testowej WLTP”. Do chwili obecnej nie są dostępne ani potwierdzone wartości od oficjalnie uznanej organizacji badawczej, ani homologacja typu WE, ani certyfikat zgodności z oficjalnymi wartościami. Możliwe są odchylenia pomiędzy podanymi wartościami a wartościami oficjalnymi.

[21] Wartości zużycia energii i zasięgu są tymczasowe i zostały określone wewnętrznie zgodnie z metodą certyfikacji w ramach „Procedury testowej WLTP”. Do chwili obecnej nie są dostępne ani potwierdzone wartości od oficjalnie uznanej organizacji badawczej, ani homologacja typu WE, ani certyfikat zgodności z oficjalnymi wartościami. Możliwe są odchylenia pomiędzy podanymi wartościami a wartościami oficjalnymi.

[22] Rzeczywisty zasięg zależy również od indywidualnego stylu jazdy kierowcy, warunków drogowych i ruchu, temperatury zewnętrznej, korzystania z klimatyzacji/ogrzewania itp., i dlatego może się różnić.

[23] Maksymalna moc ładowania na stacji ładowania DC przy napięciu zasilania 400 V, prądzie 300 A; maksymalna moc ładowania zależy od różnych czynników, takich jak temperatura otoczenia i baterii oraz stan naładowania baterii na początku ładowania. Minimalny czas ładowania od 10 do 80% w optymalnych warunkach na stacji ładowania DC o napięciu zasilania 400 V, prądzie 300 A; czas ładowania może się różnić w zależności od różnych czynników, takich jak temperatura otoczenia i baterii oraz obecność dodatkowych odbiorników pomocniczych, takich jak ogrzewanie.

[24] Wartości zużycia energii i zasięgu są tymczasowe i zostały określone wewnętrznie zgodnie z metodą certyfikacji w ramach „Procedury testowej WLTP”. Do chwili obecnej nie są dostępne ani potwierdzone wartości od oficjalnie uznanej organizacji badawczej, ani homologacja typu WE, ani certyfikat zgodności z oficjalnymi wartościami. Możliwe są odchylenia pomiędzy podanymi wartościami a wartościami oficjalnymi.

[25] Rzeczywisty zasięg zależy również od indywidualnego stylu jazdy kierowcy, warunków drogowych i ruchu, temperatury zewnętrznej, korzystania
z klimatyzacji/ogrzewania itp. i dlatego może się różnić.

[26] Maksymalna moc ładowania na stacji ładowania DC przy napięciu zasilania 400 V, prądzie 300 A; maksymalna moc ładowania zależy od różnych czynników, takich jak temperatura otoczenia i baterii oraz stan naładowania baterii na początku ładowania. Minimalny czas ładowania od 10 do 80%
w optymalnych warunkach na stacji ładowania DC o napięciu zasilania 400 V, prądzie 300 A; czas ładowania może się różnić w zależności od różnych czynników, takich jak temperatura otoczenia i baterii oraz obecność dodatkowych odbiorników pomocniczych, takich jak ogrzewanie.