Warszawa,
16
stycznia
2020
|
14:55
Europe/Warsaw

Pierwsi w Europie, pierwsi w Polsce

W Gdańsku przy ulicy Grunwaldzkiej powstał pierwszy w Europie salon AMG.

Wizytówką firmy z Affalterbach są ręcznie montowane jednostki napędowe, powstające zgodnie z zasadą „jeden człowiek, jeden silnik” i wieńczone podpisem odpowiedzialnego za montaż specjalisty. AMG właśnie zaprezentowała nowe modele. Do sprzedaży trafiają supersportowe kompakty od Mercedes-AMG: A 45 i CLA 45 o mocy nawet 421 koni mechanicznych, a także rodzinny SUV – GLB 35 oraz zupełnie nowy GLE 53 4MATIC+ w wersji coupé. Premiera samochodów zbiegła się z jednym z najbardziej ekscytujących wydarzeń tego roku – otwarciem Mercedes-AMG Brand Center Gdańsk. Co ciekawe, to dopiero czwarta tego typu placówka na świecie. Wszystkie pozostałe działają daleko, bo na wybrzeżach Pacyfiku – w Tokio, Pekinie i Sydney. Co zatem sprawiło, że to właśnie do polskiego miasta zawitał salon niemieckiej marki? Okazuje się, że jesteśmy jednym z najważniejszych rynków dla sportowych maszyn Mercedes-AMG. Powstanie salonu właśnie tu – w portowym mieście w centrum Europy – wydaje się więc strzałem w dziesiątkę.

Na dwóch kondygnacjach salonu można zobaczyć 16 samochodów. Na parterze SUV-y i modele otwierające gamę od A 35 począwszy, natomiast na pierwszym piętrze umieszczono specjalną strefę „eventową” z ogromną przestrzenią do prezentacji najdroższych i najbardziej luksusowych modeli, jak np. czterodrzwiowe coupé AMG GT. Zarówno projekt wnętrza, jak i bryła budynku nawiązują do sportu. Charakterystycznym elementem architektonicznym salonu jest tzw. AMG Eye, czyli duża witryna wystawowa widoczna od strony alei Grunwaldzkiej. W tej strefie salonu, na powierzchni 720 metrów kwadratowych wyłożono specjalną żywiczną podłogę, zwaną kamiennym dywanem, która ma za zadanie imitować asfalt.

Na uroczystym otwarciu pojawił się szef Mercedes-AMG Tobias Moers, który tłumaczył wybór bałtyckiego portu na pierwszą europejską lokalizację salonu marki: „Otwarcie Mercedes-AMG Brand Center w Gdańsku stanowi odpowiedź na potencjał wzrostu sprzedaży naszych samochodów sportowych i o wysokich osiągach na polskim rynku. A przy okazji odzwierciedla zaufanie do marki oraz jej nadchodzących produktów, wraz z którymi nakreślimy przyszłość osiągów. Mercedes-AMG Brand Center w Gdańsku to jeden z pięciu takich obiektów na świecie, pierwszy w Europie, a więc i kolejne szczególne miejsce do poznania całego świata naszej marki. Jesteśmy przekonani, że ten wyjątkowy obiekt zapewni impuls do dalszego wzrostu Mercedes-AMG w Polsce”. Otwarcie salonu przy alei Grunwaldzkiej 493 w Gdańsku skomentowała również Olga Witman, prezes zarządu AMG Brand Center w Gdańsku i laureatka pierwszej edycji konkursu „She’s Mercedes”. „To wyjątkowy moment w rozwoju naszej firmy. Jesteśmy dumni, że AMG ma teraz swoją siedzibę także w Gdańsku. W ciągu ponad 50-letniej historii marki AMG oraz w ramach wyjątkowych doświadczeń przy zakupie, kolekcjonowaniu i prowadzeniu sportowych aut z Affalterbach każdego dnia staramy się robić to, w czym jesteśmy dobrzy: spełniać motoryzacyjne marzenia”.

Łukasz Załuski - dziennikarz. Publikował m.in. w „National Geographic Traveler”, „Fit&Forma i na Sztos.pl. Wieloletni zastępca redaktora naczenego magazynu „Focus”. Uważny obserwator zmieniającego się świata i nowych trendów w technologiach.

Powyższy tekst ukazał się w najnowszym numerze magazynu Mercedes Me, więcej z życia marki dowiesz się z polskojęzycznej wersji magazynu, która dostępna jest bezpłatnie w aplikacji Mercedes-Benz Magazines dostępnych na iPhone oraz android:

https://apps.apple.com/pl/app/mercedes-benz-magazine/id386312307?l=pl

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.daimler.magazine.android