Stuttgart,
05
grudnia
2022
|
12:04
Europe/Warsaw

Wynik najnowszej jazdy testowej: 475 kilometrów ze Stuttgartu do Monachium i z powrotem na jednym ładowaniu - Nowy Mercedes-Benz eSprinter imponuje wydajnością, zasięgiem i ładownością

Podsumowanie

• Nowy Mercedes-Benz eSprinter będzie świętował swoją światową premierę na początku lutego 2023 r.; obecnie odbywają się ostatnie jazdy testowe

• Dostawa ekspresowa w warunkach rzeczywistych: pojazd przedprodukcyjny pokonuje 475-kilometrową trasę testową ze Stuttgartu do Monachium i z powrotem na jednym naładowaniu akumulatora i bez doładowania

• TÜV Süd potwierdza zużycie energii podczas jazdy testowej: 21,9 kWh na 100 km

• Wielka trójka: wydajność, zasięg i ładowność sprawiają, że ​​nowy Mercedes-Benz eSprinter jest wszechstronnym pojazdem

19 października 2022 r. przedprodukcyjny nowy Mercedes-Benz eSprinter wyruszył w specjalną trasę testową: z Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie na lotnisko w Monachium i z powrotem – na jednym naładowaniu akumulatora i bez doładowania po drodze. Odpowiada to przejechaniu 475 kilometrów przy zużyciu energii 21,9 kWh na 100 kilometrów, pomimo że trasa jest wyjątkowo wymagająca ze względu na duży udział autostrad i konieczność pokonania wzniesień Jury Szwabskiej. Wniosek z jazdy testowej: nowy Mercedes-Benz eSprinter przekonuje.

Model zostanie wprowadzony na rynek z trzema różnymi rozmiarami akumulatorów. Do jazdy testowej wybrano pojazd przedprodukcyjny z największym z nich. Mając na uwadze praktyczną konfigurację pojazdu do użytku w sektorze CEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe, paczki), zadanie powierzono też ekstra długiemu eSprinterowi z wysokim dachem, aby zademonstrować, jak dokładnie został dopracowany pod kątem wydajności. Liczne możliwości konfiguracji oraz wysoka ładowność w połączeniu z długim zasięgiem sprawiają, że nowy eSprinter jest jednym z najbardziej elastycznych dużych elektrycznych samochodów dostawczych na świecie.

Jazda testowa

Pomiar zużycia odbył się 19 października 2022 r. Aby zapewnić realne warunki ekspresowej dostawy między Stuttgartem a Monachium, przejazd odbył się nie na zamkniętym torze testowym, nie mówiąc już o hamowni, ale w normalnym ruchu miejskim, jak również na drogach federalnych i autostradach. Przebieg trasy nie został również zoptymalizowany pod względem topograficznym: przeciwnie, celowo poprowadzono ją tak, by pojazd musiał wspiąć się po drodze na wzniesienia Jury Szwabskiej. Podczas całej jazdy testowej na miejscu pasażera obok kierowcy testowego Mercedes-Benz siedział inspektor z TÜV Süd. Jako neutralna organizacja certyfikująca, TÜV Süd zaświadcza, że ​​zużycie 21,9 kWh na 100 kilometrów podczas testu na trasie ze Stuttgartu do Monachium i z powrotem, zostało według wskaźników pokładowych osiągnięte na jednym ładowaniu akumulatora i że pojazd był we właściwym stanie.

Trasa

Aby odtworzyć typową dostawę z branży CEP, trasa prowadziła z Muzeum Mercedes-Benz bezpośrednio do fabryki Mercedes-Benz w Untertürkheim drogą B10 w kierunku Göppingen i dalej do Ulm. Tam nowy eSprinter wjechał na autostradę A8, a potem A99 prosto na lotnisko w Monachium. Następnie kontynuowano jazdę autostradą z powrotem w kierunku Stuttgartu, aż do zjazdu na węźle Wendlinger na drogę B313, a potem B10 z powrotem do Muzeum Mercedes-Benz. Długość trasy wyniosła 475 kilometrów, z najniższym odcinkiem na poziomie 210 m n.p.m. i najwyższym na wysokości 785 m n.p.m. Po przybyciu na miejsce wskaźnik na pokładzie nowego eSprintera pokazywał około 20 kilometrów pozostałego zasięgu.

Nowy eSprinter

Wraz z nowym eSprinterem, Mercedes-Benz Vans konsekwentnie realizuje swoją strategię elektryfikacji i podkreśla swoją pozycję lidera elektromobilności. Wymagania zostały określone w ścisłej współpracy z klientami: na przykład dzięki trzem akumulatorom i kilku wariantom nadwozia, od furgonu po podwozie do zabudowy, nowy eSprinter będzie znacznie bardziej elastyczny i otworzy nowe segmenty klientów oraz rynki (poza Europą, po raz pierwszy także w USA i Kanadzie). Zasięg może być ponad dwa razy większy niż w obecnym eSprinterze, w zależności od konfiguracji. Nowy eSprinter będzie produkowany począwszy od drugiej połowy 2023 roku sukcesywnie w Charleston (Karolina Południowa, USA), Düsseldorfie i Ludwigsfelde.

Portfolio Mercedes-Benz eVans

Dzięki Vito E-CELL Mercedes-Benz Vans był pionierem na rynku lokalnie bezemisyjnych samochodów dostawczych już w 2010 roku. Obecnie klienci mają do dyspozycji cztery modele vanów z napędem akumulatorowym: eVito furgon, eSprinter, eVito Tourer i EQV. Dzięki nowemu eCitanowi[1] i EQT1 cała gama pojazdów Mercedes-Benz Vans zostanie wkrótce zelektryfikowana.

Od połowy dekady Mercedes-Benz Vans będzie wdrażał kolejny etap swojej strategii elektryfikacji z VAN.EA (Mercedes-Benz Vans Electric Architecture): od 2025 roku wszystkie średnie i duże samochody dostawcze oparte na nowej architekturze modułowej będą czysto elektryczne.


 

[1] Pojazd jest obecnie w fazie rozwoju i nie jest jeszcze dostępny w sprzedaży.