Warszawa,
30
listopada
2022
|
13:27
Europe/Warsaw

Andrzej Bargiel wybrał Mercedesa EQE

Andrzej Bargiel, światowej sławy skialpinista i ambasador marki Mercedes-Benz, wybrał nowy samochód – w 100% elektrycznego Mercedesa EQE 350 4Matic. Biznesowa limuzyna z napędem na cztery koła będzie służyć mu zarówno do dojeżdżania na treningi w górach na co dzień, jak i do przemieszczania się na dalszych dystansach. Pojemny akumulator EQE oraz możliwość bardzo szybkiego ładowania pozwalają komfortowo pokonywać nawet długie trasy. Andrzej Bargiel już od kilku lat z powodzeniem użytkuje zelektryfikowane modele Mercedes-Benz i Mercedes-EQ. To jego świadomy wybór – w swoich aktywnościach sportowiec kładzie duży nacisk na kwestie ochrony przyrody oraz świadomych wyborów konsumenckich.

Andrzej Bargiel zdążył pobić już szereg rekordów świata i jako pierwszy człowiek na Ziemi zjechał na nartach ze szczytów K2 oraz Broad Peak. Takie wyprawy wymagają ogromnej wytrzymałości – zarówno fizycznej, jak i psychicznej. Siłą napędową 34-letniego sportowca nie są jednak kolejne tytuły, lecz miłość do przyrody oraz poczucie wolności, jakie dają mu góry. Andrzej Bargiel słynie nie tylko z odwagi w realizowaniu swoich marzeń i pokonywaniu najbardziej niedostępnych szczytów, ale przede wszystkim z pokory wobec żywiołów natury. Wielokrotnie zademonstrował już, że potrafi wyjątkowo trafnie analizować warunki i cierpliwie oczekiwać na najlepszy moment na wspinaczkę lub zjazd z góry – jego priorytetem zawsze jest bezpieczeństwo całej ekipy.

Prywatnie Andrzeja Bargiela można nazwać pionierem elektromobilności. Sportowiec od kilku lat współpracuje z Mercedes-Benz jako ambasador marki i intensywnie użytkuje kolejne zelektryfikowane samochody spod znaku trójramiennej gwiazdy. W tym czasie za kierownicą hybryd plug-in oraz modeli w pełni elektrycznych pokonał drogami Polski i Europy wysoko ponad 100 tys. km.

Jako doświadczony praktyk Andrzej Bargiel ma okazję obserwować pozytywne zmiany w gęstości sieci ładowania oraz możliwościach aut elektrycznych. Teraz, po ponad 3-letnim okresie eksploatacji SUV-ów EQC hybrydowego GLE 350 de oraz EQB, skialpinista przesiada się do nowej biznesowej limuzyny Mercedesa w 100% zasilanej prądem – EQE 350 4MATIC. Mocny 292-konny wariant łączy sportowe osiągi (0-100 km/h w 6,3 s) z wysoką efektywnością oraz doskonałą trakcją, którą zapewnia napęd obu osi 4MATIC. Ten ostatni przyda się Andrzejowi podczas dojazdów na treningi na otwartym powietrzu. Elektryczny napęd na wszystkie koła 4MATIC jest kontrolowany 10 000 razy na minutę i regulowany zgodnie z potrzebami, dzięki czemu działa znacznie szybciej niż układy mechaniczne.

Równocześnie EQE posłuży sportowcowi do odbywania dalszych podróży na liczne spotkania, także za granicą. Bardzo pojemny akumulator (użyteczna pojemność 90,56 kWh) i 582 km zasięgu w realistycznym cyklu WLTP pozwalają wygodnie pokonywać dalekie dystanse, a możliwość szybkiego ładowania DC z mocą aż 170 kW umożliwia ekspresowe uzupełnianie energii na trasach. W najbardziej efektywnej wersji 350+ model EQE legitymuje się zasięgiem WLTP na poziomie 670 km.

Futurystyczny, progresywny design EQE łączy wyjątkowo przestronną kabinę – w czym m.in. zasługa dużego rozstawu osi – z doskonałą aerodynamiką. To w samochodach elektrycznych kluczowa kwestia, decydująca o zużyciu prądu przy wyższych prędkościach. Ze współczynnikiem oporu powietrza od 0,22 nowy EQE należy do najbardziej opływowych aut świata. Jego zwrotność zwiększa skrętna tylna oś, dostępna w dwóch wersjach (kąt skrętu tylnych kół 4,5° i 10°), a o codzienny komfort i bezpieczeństwo jazdy dbają m.in. innowacyjne reflektory DIGITAL LIGHT o rozdzielczości 2,6 mln pikseli na jeden samochód, zapewniające niezwykle precyzyjną dystrybucję strumienia świata. Z kolei filtr HEPA wyjątkowo skutecznie oczyszcza powietrze 
z zewnątrz, „wychwytując” do 99,75% cząstek wszystkich rozmiarów i neutralizując zapachy.

Użytkownik Mercedesa EQE ma dostęp do całego ekosystemu usług, które sprawiają, że eksploatacja samochodu elektrycznego jest przyjazna i intuicyjna. Aplikacja Mercedes me pozwala kontrolować status auta, m.in. procesu ładowania, zdalnie wybrać cel nawigacji czy ustawić temperaturę powietrza w kabinie w momencie odjazdu. Z kolei karta Mercedes me Charge zapewnia dostęp do punktów ładowania różnych dostawców bez konieczności osobnej rejestracji – ładowania są rozliczane w ramach jednego rachunku. Wbudowana nawigacja Mercedesa EQE automatycznie planuje postoje na ładowanie i wskazuje nawet moce ładowarek oraz zajętość punktów.

EQE to tegoroczna nowość w dynamicznie rosnącej gamie elektrycznych modeli Mercedes-EQ. Obecnie należy do niej już osiem modeli, w tym aż pięć SUV-ów (EQA, EQB, EQC, EQE SUV i EQS SUV), dwie limuzyny (EQE i EQS) oraz van (EQV). W ramach kompleksowej koncepcji recyklingu Mercedes dąży w produkcji do gospodarki o obiegu zamkniętym – m.in. odzyskuje wysokonapięciowe akumulatory z aut wycofanych z eksploatacji. Do budowy samochodów używa natomiast zielonej energii.

W elektrycznych Mercedesach Andrzej Bargiel ceni nie tylko osiągi czy szczególnie wysoki komfort, jaki zapewnia niemal bezgłośny, płynnie działający napęd. Lokalna bezemisyjność sprawia, że sportowiec może zapuszczać się w oddalone od cywilizacji obszary w ciszy i bez emisji spalin. W swoich projektach kładzie zresztą duży nacisk na problemy zmian klimatycznych i zanieczyszczenia środowiska. Promuje świadome, oddolne działania, takie jak korzystanie z energii słonecznej, a także aktywny tryb życia na łonie natury oraz istotność zdrowego żywienia. Często przypomina też o problemie śmieci zalegających w górach, również tych wysokich, 
i uczula, aby turystykę górską odbywać z jak najmniejszą szkodą dla środowiska – w trakcie swoich wypraw organizował nawet akcje zbierania śmieci na lodowcu Khumbu.