Warszawa,
21
listopada
2023
|
11:50
Europe/Warsaw

"Best Global Brands 2023": Mercedes-Benz awansuje na siódme miejsce wśród najcenniejszych marek na świecie

·         W aktualnym rankingu amerykańskiej firmy konsultingowej Interbrand Mercedes-Benz ‑ już po raz ósmy z rzędu pozostaje w pierwszej dziesiątce najważniejszych marek na świecie

·         Marka z gwiazdą awansowała na siódme miejsce i pozostaje najcenniejszą marką luksusowych samochodów na świecie

·         Wartość marki wzrosła o kolejne dziewięć procent do 61,414 mld USD w porównaniu z 2022 rokiem

Mercedes-Benz jeszcze bardziej umocnił swoją pozycję lidera jako najcenniejsza marka samochodów luksusowych na świecie w aktualnym rankingu "Best Global Brands 2023". Po pięciu latach z rzędu na ósmym miejscu, gwiazda błyszczy teraz jako ‑siódma najważniejsza marka na świecie. Ponowny wzrost wartości marki o dziewięć procent podkreśla konsekwentną transformację firmy w kultową markę, która zachwyca wyjątkową estetyką, innowacyjnymi technologiami i zintegrowanym zrównoważonym rozwojem.

"Ostatni wzrost wartości naszej marki jest pierwszorzędnym osiągnięciem całego zespołu Mercedes-Benz, z czego wszyscy jesteśmy bardzo dumni. Rezultat jest dla nas zarówno potwierdzeniem, jak i zachętą: nieustannie budujemy dziedzictwo naszej marki, aby kształtować przyszłość – mając  na celu tworzenie najbardziej pożądanych samochodów na świecie. "Bettina Fetzer, wiceprezes ds. komunikacji i marketingu MercedesBenz AG‑

Wraz ze strategiczną reorganizacją firmy w 2021 roku przedefiniowano również wartości marki. Od teraz marka z gwiazdą pragnie budować ducha "Desire for Iconic Luxury". W ten sposób firma łączy w sobie dwie zasadnicze cechy: po pierwsze, silne korzenie jako producenta luksusowych samochodów, który stworzył wiele ikon definiujących styl. Z drugiej strony, pionierski duch, z jakim Mercedes-Benz, jako lider innowacji, napędza rozwój motoryzacji. Mercedes-Benz bardziej niż kiedykolwiek koncentruje się na blasku marki, który ma wpływ na kształtowanie kultury i jest rozwijany z poszanowaniem dziedzictwa marki. Celem jest kształtowanie ery cyfrowej poprzez tworzenie najbardziej pożądanych pojazdów i usług na świecie.

 "Best Global Brands": Wskaźnik najcenniejszych marek na świecie od 1999 r.

Amerykańska firma konsultingowa Interbrandod 1999 roku bada i analizuje najcenniejsze marki na świecie. 100 najlepszych jest uwzględnianych w corocznym badaniu "Best Global Brands", które bada wszystkich kandydatów według trzech kryteriów: "Wyniki finansowe produktów lub usług marki", "Rola marki w procesie podejmowania decyzji zakupowych" oraz "Siła marki w odniesieniu do "Zabezpieczenia przyszłych zysków przedsiębiorstwa". Interbrand był pierwszą firmą, która opracowała metodę oceny marki, która została certyfikowana zgodnie z normą ISO 10668. Międzynarodowa norma wyznacza standardy oceny i spełnia wymagania dotyczące precyzyjnej klasyfikacji marki pieniężnej.