Stuttgart / Las Vegas.,
17
listopada
2023
|
11:30
Europe/Warsaw

Dziedzictwo połączone z progresją: odkryj kolekcję kapsułową sacai x AMG i okleinę GT

·       Mercedes-AMG i sacai łączą siły, tworząc kapsułową kolekcję, która celebruje wyjątkowość  
i oryginalność wspólnego DNA ich marki: osiągi zakorzenione w kontrastujących, ale uzupełniających się cechach. 

·       Kultowy pierwszy samochód wyścigowy Mercedes-AMG, Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG, znany również jako Czerwona Świnia, był punktem inspiracji dla współpracy, w ramach której dwie wiodące marki projektowe łączą tradycję z postępem. 

·       Rozpoczęta przed Grand Prix Formuły 1™, podczas aktywacji Mercedes-AMG Speed City, współpraca obejmuje dedykowaną kapsułę modową i opakowanie GT. 

AMG i sacai prezentują kolekcję kapsułową, która celebruje hybrydowość ich bogatego, ale kontrastującego wspólnego DNA marki: progresywnego, ale ponadczasowego, zorientowanego na osiągi, ale swobodnego, tradycyjnego, ale innowacyjnego. Po raz pierwszy japońska marka modowa nawiązała współpracę z luksusową marką samochodową, a kolekcja kapsułowa obejmuje luksusowe produkty i akcesoria gotowe do noszenia. Jest dostępny w AMG Speed City w Las Vegas w USA do godziny 12 w południe w piątek 17 listopada 2023 r., a od dziś wyłącznie na Nordstrom.com

Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG, znany również jako Red Pig, posłużył jako inspiracja dla kolekcji, która czerpie z nieprawdopodobnej historii sukcesu samochodu. W 1971 roku kultowy samochód wyścigowy, poprzednik Mercedesa-Benz Klasy S, stanął na starcie 24-godzinnego wyścigu w Spa jako  faworyt –  pełnowymiarowy luksusowy sedan wydawał się być poza swoim naturalnym środowiskiem na torze wyścigowym. Większość ludzi nie spodziewała się, że 300 SEL dotrze do mety, ale AMG kompleksowo przygotowało go do wyścigu długodystansowego i wbrew wszelkim przeciwnościom zajął drugie miejsce. 

Podczas gdy inspiracją stojącą za współpracą jest bez wątpienia AMG, wykonanie współpracy jest niezaprzeczalnie sacai: naszywki, które zdobią wszystko, od bluzek i t-shirtów po torby na zakupy i kombinezon, są bezpośrednimi reinterpretacjami motywów Red Pig poprzez kody projektowe sacai i oferują świeże spojrzenie na znane archetypy mody. Projektowanie ubrań i akcesoriów zostało potraktowane jako ćwiczenie intelektualne, a każdy element jest nasycony charakterystycznym znaczeniem i intencją. 

"AMG i sacai znajdują się na przecięciu luksusu i osiągów w swoich dziedzinach i jesteśmy podekscytowani, widząc, jak współpraca ożywa w sposób, który wydaje się autentyczny dla DNA obu marek: innowacyjny, przełomowy i wyjątkowy. Nasi klienci są koneserami, a tworzenie odważnych doświadczeń związanych z marką i jedynych w swoim rodzaju luksusowych produktów, takich jak sacai x AMG, jest sercem naszej marki".-Michael Schiebe, dyrektor generalny Mercedes-AMG 

"Nasze podejście do projektowania z celem w sacai polega na tym, aby zawsze odkrywać kwintesencję form i tworzyć coś nowego. Najczystszą intencją jest wyjście od archetypu, który dotyczy również kooperacji, pracy z oryginałem i najlepszymi w swoich dziedzinach. AMG jest prawdziwym symbolem naszych intencji, a to spotkanie wiąże się z najgłębszym szacunkiem i podziwem dla naszego wzajemnego zrozumienia innowacyjnej jakości i czystej elegancji." - Chitose Abe, projektant i założyciel sacai 

Uzupełnieniem kolekcji kapsułowej jest specjalnie zaprojektowane przez sacai i zaprezentowane na AMG Speed City oklejenie nowego Mercedesa-AMG GT , które doskonale uzupełnia nową, kreatywną interpretację kodów stylistycznych czerwonej świni. W duchu mistrzowskiego rzemiosła i fakturalnej gry sacai, motywy Czerwonej Świni zostały po raz kolejny wyabstrahowane i nadano im trójwymiarową formę. Rezultatem jest lustrzany chrom z oryginalnymi emblematami i kształtami wytłoczonymi na powierzchni GT. AMG i sacai mogą nie wydawać się najbardziej oczywistymi partnerami, ale tych dwóch pionierów łączy wyjątkowość, wyjątkowa osobowość i postępowa wizja – a współpraca oddaje istotę tego hybrydowego DNA. 

O firmie sacai 

Sacai zostało założone przez Chitose Abe w 1999 roku w Tokio w Japonii. Sacai wciela w życie ideę hybrydyzacji poprzez zestawienia kontrastujących faktur tkanin oraz stosowanie technik opartych na reinterpretacjach wzorów odzieży, przekształcaniu elementów w nieoczekiwane kształty i sylwetki. Chociaż kolekcje Abe mogą wydawać się kobiece, jej zainteresowanie polega na tworzeniu ubrań, które są całkowicie wyjątkowe, ponadczasowe, innowacyjne. Dla Abe, która jest pod wpływem obserwacji otoczenia i funkcji życia codziennego, kolekcja sacai wnosi charakterystyczną elegancję, która opiera się na renderowaniu i przekształcaniu podstawowych i klasycznych przedmiotów. Rezultatem jest wszechstronna kolekcja przedmiotów, która jest zarezerwowana nie tylko na specjalne okazje.