Wrocław,
21
lipca
2023
|
12:51
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz Grupa Wróbel wspiera Międzynarodowy Festiwal Filmowy Nowe Horyzonty

W czwartek 20 lipca rozpoczęła się 23. edycja Międzynarodowego Festiwalu Filmowego mBank Nowe Horyzonty. Tradycyjnie wydarzenie wspiera wieloletni partner – Mercedes-Benz Grupa Wróbel, który m.in. dba o transport znamienitych gości festiwalu. Logistyka całego przedsięwzięcia bazuje na flocie w pełni elektrycznych modeli Mercedes-Benz. Będzie wśród nich wszechstronny EQE SUV, luksusowy VAN EQV, biznesowa limuzyna EQE oraz kompaktowy EQA. Wszystkie zapewnią bezpieczną, a przy tym komfortową podróż – cichą i lokalnie bezemisyjną. A w ramach projektu „Kanapa na Horyzoncie” Mercedes-Benz Grupa Wróbel stworzy przestrzeń do rozmowy oraz wymiany refleksji z gośćmi festiwalu, wykraczając poza konwencjonalną formę wywiadu.

Wrocławski Międzynarodowy Festiwal Filmowy Nowe Horyzonty zapoczątkowano w 2001 r., jako miejsce służące prezentacji odważnego kina artystycznego. To festiwal wizjonerów, bezkompromisowych artystów, mających odwagę opowiadać o rzeczach najważniejszych niepowtarzalnym językiem. Spośród setek filmów pokazywanych co roku na światowych festiwalach oraz wśród tych nadsyłanych do selekcji wybierane są te, które za sprawą swojej niezwykłej formy i siły ekspresji nie dają o sobie zapomnieć. Budzą silne emocje, rodzą dyskusje, wywołują zachwyty oraz protesty. Ważną misją festiwalu jest prezentacja twórczości niepokornych mistrzów kina oraz odkrywanie dorobku artystów mniej znanych. Festiwal przybliża również najciekawsze miejsca na filmowej mapie świata, odkrywając kinematografie rzadko obecne w regularnej dystrybucji – choćby kino Nowej Zelandii, Australii, Turcji, Meksyku, Litwy czy Norwegii. Programowi filmowemu towarzyszą projekty multimedialne w przestrzeni miejskiej oraz wystawy łączące światy kina i sztuki, a także liczne wydarzenia towarzyszące, m.in. koncerty i opery. Z biegiem lat Nowe Horyzonty stały się najczęściej odwiedzanym festiwalem w Polsce i jednym z najpopularniejszych w tej części Europy (ponad 100 tysięcy widzów każdego roku).

W tym roku znów Wrocław staje się stolicą odważnego kina, a wydarzenie ponownie wspiera Grupa Wróbel, która jest partnerem Nowych Horyzontów od wielu lat. Zgodnie ze swoją strategią społecznej odpowiedzialności Mercedes-Benz identyfikuje się z ideami festiwalu: jako lider elektromobilności producent luksusowych samochodów chce, aby przestrzeń miejska była przyjazna dla wszystkich. Z tego względu logistyka festiwalu jest realizowana w oparciu o flotę w pełni elektrycznych modeli Mercedes-Benz. Ich napędy odznaczają się bezgłośną pracą i niezwykłą płynnością działania, zapewniają dynamiczne wrażenia z jazdy, a przy tym są lokalnie bezemisyjne.

W tym roku spotkania filmowe będą obsługiwać biznesowa limuzyna EQE, luksusowy transporter EQV oraz kompaktowy SUV EQA. Podczas trwania festiwalu Mercedes-Benz Grupa Wróbel udostępni ekspozycję wybranych samochodów elektrycznych pl. Solnym we Wrocławiu – wśród nich pojawi się niezwykle wszechstronny, sportowo-użytkowy model klasy średniej wyższej EQE SUV. Łączy on wysoki komfort z rodzinnym charakterem, a także znakomitą efektywnością, co zawdzięcza m.in. dopracowanej aerodynamice.

Akcja „Kanapa na Horyzoncie”

W tym roku po raz pierwszy wystartuje dodatkowy projekt „Kanapa na Horyzoncie”. Mercedes-Benz Grupa Wróbel wspólnie z festiwalową ekipą stworzy przestrzeń do rozmowy oraz wymiany refleksji z wybranymi gośćmi. W ramach projektu w różne miejsca Wrocławia będzie przewożona wygodna kanapa, która posłuży do realizacji wywiadów wykraczających daleko poza konwencjonalną formę. W realizacji tego przedsięwzięcia pomoże przestronny, również w 100% elektryczny van Mercedes-Benz eSprinter. Seria wywiadów będzie publikowana zarówno w festiwalowych materiałach, jak i na profilach społecznościowych Grupy Wróbel.

Konkurs #WYRAŹSIEBIE

Wspierając kreatywne inicjatywy organizatora, w sobotę 22 lipca 2023 r. w godzinach 10:00-19:00 Mercedes-Benz Grupa Wróbel zorganizuje konkurs dla osób odwiedzających stoisko Mercedesa na pl. Solnym. Aby wziąć w nim udział, wystarczy stworzyć kilkusekundowy film na tle nowej gwiazdy – modelu EQE SUV – z wykorzystaniem dostępnej na stoisku kamery GlamBOT. Do wygrania jest bon o wartości 1000 zł na zakupy w sklepie Akcesoria Mercedes-Benz. Zwycięzca zostanie wybrany spośród autorów 10 animacji z największą liczbą reakcji w mediach społecznościowych oraz prawidłowo oznaczonych profili Mercedes-Benz Grupa Wróbel. Karta podarunkowa będzie ważna do wykorzystania w sklepach stacjonarnych oraz online Grupy Wróbel.