Warszawa,
04
października
2023
|
11:44
Europe/Warsaw

Mercedes-Benz ponownie motoryzacyjnym liderem w polskich mediach

Mercedes-Benz ponownie triumfuje w badaniu obecności marek motoryzacyjnych w polskich mediach, przeprowadzonym przez PSMM Monitoring & More w okresie styczeń-czerwiec 2023 r. Marka spod znaku trójramiennej gwiazdy utrzymała pozycję lidera pod względem liczby publikacji oraz ich dotarcia do odbiorcy.

PSMM Monitoring & More (wcześniej: Press-Service Monitoring Mediów) to polska firma z ponad 50-letnią tradycją, specjalizująca się w monitoringu mediów. Cyklicznie przygotowuje m.in. raporty poświęcone medialności marek w Polsce, takie jak Top Moto 15 – badanie medialnej siły 15 czołowych marek motoryzacyjnych. Analiza pokazuje, które z nich są przedmiotem największego zainteresowania krajowych mediów, co w pewnym stopniu odzwierciedla ich pozycję na rynku.

W najnowszej edycji raportu, za okres styczeń-czerwiec 2023 r., Mercedes-Benz ponownie okazał się marką z największą liczbą publikacji – ponad 22,5 tys. wobec średniej liczby publikacji dla wszystkich marek 9,4 tys. Na wynik ten składały się zarówno publikacje (artykuły, notki i wzmianki) w mediach motoryzacyjnych i specjalistycznych, jak i ogólnopolskich oraz regionalnych. Także liczba publikacji z pozytywnym wydźwiękiem oraz udział mediów z grupy tych najbardziej zasięgowych znacząco przekraczały średnią dla wszystkich badanych marek.

Mercedes-Benz uzyskał również najlepszy wynik w kategorii dotarcia publikacji do odbiorcy, ponad dwukrotnie wyższy od średniej uzyskanej w raporcie (555 839 638 wobec 241 765 981). Wskaźnik ten pozwala na oszacowanie realnej liczby kontaktów z pojedynczą publikacją albo zbiorem publikacji.

Istotny udział w medialności Mercedes-Benz w Polsce w pierwszym półroczu miały publikacje o tematyce sportów samochodowych, a konkretnie zaangażowanie w wyścigi Formuły 1. Do wyników przyczyniły się także publikacje na temat premier najnowszych SUV-ów z gwiazdą, w tym GLC Coupé oraz GLS.

„Budowanie pozycji lidera na rynku motoryzacyjnym wymaga połączenia wielu czynników, jednak na podstawie długoterminowej obserwacji branży można wysnuć wniosek, że marki zawdzięczają swą medialność głównie atrakcyjnej, nowoczesnej oraz stale aktualizowanej ofercie modelowej. To na niej skupiają uwagę dziennikarze pracujący dla najważniejszych, opiniotwórczych tytułów branżowych. Mercedes Benz, stale widoczny jako źródło ciekawych premier, stanowi potwierdzenie tej reguły. Nowa Klasa E Kombi, odświeżone GLS, czy pierwszy, w 100% elektryczny seryjny model Mercedes-Maybach EQS SUV to tematy, które zapewniły brandowi największą liczbę obszernych, wartościowych treści.”

Sebastian Bykowski, prezes zarządu, dyrektor generalny w PSMM Monitoring & More

Firma PSMM Monitoring & More przeprowadziła swoje badanie z użyciem sprawdzonych technik służących badaniu efektywności działań PR. Analizie poddano artykuły z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln portali internetowych oraz 100 najważniejszych stacji radiowych i telewizyjnych. W badaniu nie uwzględniano wypadków, zdarzeń kryminalnych oraz informacji na temat samochodów ciężarowych. Publikacje poddano szczegółowej analizie jakościowej, określając ich wydźwięk i wielkość.