Warszawa,
06
października
2023
|
10:25
Europe/Warsaw

Nowa globalna kampania Mercedes-Benz: „Definicja klasy od 1886 roku”

Koncepcja kampanii

·         Mercedes-Benz definiuje klasę najbardziej pożądanych samochodów świata od 137 lat – od czasu, gdy Carl Benz wynalazł automobil.

·         Pionierski duch i pragnienie niezwykłości sprawiają, że marka spod znaku trójramiennej gwiazdy niezmiennie kształtuje przełomowe technologie, niepowtarzalny design, komfort i bezpieczeństwo.

·         Wizjonerskie myślenie i pasja – oto motory napędowe nieustannego, innowacyjnego rozwoju samochodów Mercedes-Benz.

·         Nowa kampania wizualizuje dziedzictwo marki, łącząc historię i przyszłość z pomocą kultowych modeli z różnych epok.

·         Atrakcją, która wybiega w przyszłość, jest nowy Concept CLA, który reprezentuje innowacyjną elektryczną klasę pojazdów przyszłości – i stanowi wstęp do świata Mercedes-Benz.

·         Kampania w kreatywny sposób, z przymrużeniem oka, reinterpretuje typowe dla marki określenie „klasa”. „Klasa” jest tu reprezentowana dosłownie – przez klasę szkolną, z jej typowymi stereotypowymi postaciami, takimi jak klasowy ulubieniec, nerd, królowa balu, fajny gość oraz sportowiec.

·         Zdjęcia są utrzymane w stylu tradycyjnych klasowych zdjęć i skupiają się na przedstawieniu szkolnej klasy podczas sesji fotograficznej.

·         Uczniowie odkrywają przełomowe modele Mercedes-Benz, a wśród nich:

o    300 SL Gullwing jako ikona estetyki z 1954 r.;

o    Klasa G jako niepowtarzalna legenda off-roadu z 1979 r.;

o    Klasa S z 1981 r., pierwszy seryjnie produkowany samochód z poduszką powietrzną;

o    EQS – pierwszy elektryczny samochód luksusowy i nowicjusz w gamie;

o    nowy Concept CLA jako pionier przyszłej klasy elektrycznych Mercedesów

Szczegóły kampanii i miks mediów

·         „Definicja klasy od 1886 roku” to 360-stopniowa kampania marki Mercedes-Benz prowadzona na całym świecie.

·         Kampania ruszyła bezpośrednio przed tegorocznymi targami IAA MOBILITY 2023, na początku września, wraz z pierwszymi outdoorowymi pokazami w Monachium, Düsseldorfie, Hanowerze, Dreźnie, Kolonii i Stuttgarcie; następnie będzie prowadzona na całym świecie.

·         Sercem kampanii jest sześć wizualizacji – każda z nich przedstawia jeden z wybranych samochodów bohaterów kampanii wraz ze szkolnymi postaciami.

·         Główny film kampanii miał swoją premierę na targach IAA i jest pokazywany w mediach społecznościowych Mercedes-Benz od 3 września, w wersjach o różnej długości. Polska wersja jest dostępna pod adresem: https://www.youtube.com/watch?v=QiWg0x4KoZE.

·         Kampanii można doświadczyć fizycznie w Studio Odeonsplatz by Mercedes-Benz w Monachium od 5 września do końca października 2023 r., gdzie prezentowane są wybrane przełomowe modele z gwiazdą.

·         W Polsce kampania jest prowadzona głównie na nośnikach DOOH (ang. digital out of home), koncentrujących się na obleganych miejscach, takich jak centra handlowe czy lotniska; dodatkowo przez tydzień (2-8 października) będzie prezentowana na warszawskim wieżowcu Warsaw Spire – jednym z najwyższych biurowców w Europie.

·         W drugiej połowie września działania DOOH zostaną wsparte emisjami w internecie. Szeroko zakrojone działania w social mediach oraz dużych portalach horyzontalnych pozwolą w pełni przedstawić zamysł kampanii.

Okres trwania

·         W Polsce kampania trwa od 18 września do 18 października 2023 r.

Realizacja

·         Pomysł, koncepcja i realizacja: team x.

·         Koncepcja i realizacja kampanii w Studio Odeonsplatz by Mercedes-Benz w Monachium: Liganova.

·         W Polsce zakupem i planowaniem mediów zarówno DOOH, jak i digital zajmuje się dom mediowy OMD, natomiast za przygotowanie kreacji odpowiedzialna jest agencja kreatywna BBDO.