Warszawa,
18
lipca
2023
|
11:13
Europe/Warsaw

Nowa Klasa E Kombi: idealna do holowania przyczepy kempingowej i nie tylko

·         Wszystkie warianty mogą holować przyczepę z hamulcem o masie ponad dwóch ton, obciążenie haka wynosi 84 kg

·         W pełni elektrycznie składany i rozkładany zaczep (hak) holowniczy dostępny na życzenie

·         Przydatne funkcje dodatkowe, takie jak tryb przyczepy w systemie MBUX oraz Asystent manewrowania z przyczepą (opcja)

Niezależnie od tego, czy chodzi o przyczepy kempingowe, przewóz materiałów, czy o bagażnik rowerowy – Klasa E Kombi od zawsze była sprawdzonym samochodem do holowania i transportu. Także nowa generacja oferuje w tym obszarze niespotykaną wszechstronność. Z jednej strony przyczynia się do tego duży uciąg (masa przyczepy z hamulcem 2100 kg), który dotyczy wszystkich wariantów, także tych z hybrydowym napędem typu plug-in. Z drugiej strony użyteczność nowej Klasy E Kombi jako holownika zwiększają liczne praktyczne funkcje, takie jak opcjonalny Asystent manewrowania z przyczepą oraz tryb przyczepy w systemie MBUX. Dopuszczalny nacisk na hak holowniczy wynosi 84 kg, co umożliwia przewożenie rowerów elektrycznych.

Opcjonalny zaczep (hak) holowniczy można składać i rozkładać całkowicie elektrycznie. Jego obsługa odbywa się za pomocą przycisku na tylnej pokrywie lub poprzez centralny wyświetlacz. Gdy tylko lampka w przycisku zgaśnie, oznacza to, że zaczep jest prawidłowo zamocowany i gotowy do użycia.

W połączeniu z hakiem holowniczym nowa Klasa E Kombi jest standardowo wyposażona w stabilizację przyczepy ESP®. To system bezpieczeństwa, który może automatycznie interweniować w krytycznych sytuacjach podczas holowania przyczepy. Samochód samoczynnie rozpoznaje przyczepę po podłączeniu wtyczki do złącza elektrycznego. Funkcje stabilizacji ESP® włączają się automatycznie od prędkości 65 km/h wzwyż. W przypadku wykrycia niepożądanego kołysania system stabilizacji przyczepy aktywnie mu przeciwdziała za pomocą interwencji w układzie hamowania poszczególnych kół. W większości przypadków tyle wystarczy, aby zredukować niebezpieczne zachowanie. W razie potrzeby system zmniejszy również prędkość auta. W tym celu zredukuje moment obrotowy silnika i uruchomi hamulce przy wszystkich czterech kołach.

Dostosowanie ograniczeń prędkości: tryb przyczepy w systemie MBUX

W menu na centralnym wyświetlaczu można wybrać typ przyczepy i określić maksymalną dozwoloną prędkość. Dzięki temu działanie funkcji Asystenta ograniczenia prędkości dostosowuje się do odpowiednich wymogów.

W zależności od rynku praktyczne narzędzie do planowania trasy nawigacji pokonywanej z przyczepą uwzględnia ograniczenia dotyczące przejazdu dla takich pojazdów i omija wąskie drogi lub centra miast – o ile jest to możliwe.

Łatwiejsze manewrowanie: Asystent manewrowania z przyczepą (opcja)

Asystent manewrowania z przyczepą (dodatkowo wymaga zestawu kamer 360°) umożliwia pewne i harmonijne cofanie z przyczepą, nawet w trudnych sytuacjach. Automatycznie reguluje on kąt skrętu nowej Klasy E Kombi przy niskich prędkościach.

Asystent jest połączony z MBUX-em i może być intuicyjnie obsługiwany za pomocą menu systemu. Na początku procesu manewrowania użytkownik specyfikuje żądany manewr, wskazując kierunek poprzez wprowadzenie docelowego kąta skrętu (maksymalnie 90°) lub wybierając funkcję „Jazda prosto”. Dzięki widokom z kamer kierowca może obserwować proces manewrowania z różnych perspektyw. Dynamiczne wskazówki ułatwiają śledzenie toru jazdy, monitorowanie szerokości pojazdu oraz odległości.