Warszawa,
22
marca
2023
|
14:44
Europe/Warsaw

Nowe Mercedesy-AMG GLA oraz GLB: udoskonalona technika, poszerzony zakres wyposażenia

• Nowy design przedniego pasa

• Nowa sygnatura reflektorów LED i MULTIBEAM LED oraz tylnych lamp LED

• Rozrusznikoalternator z napędem pasowym oraz pokładowa instalacja 48 V

• Kierownica AMG Performance w standardzie

Kompaktowe SUV-y Mercedes-AMG wkraczają w kolejny cykl modelowy, który przynosi szereg innowacji w połączeniu z poszerzonym zakresem standardowego wyposażenia. Mocny akcent wizualny stanowią nowo stylizowany przedni pas z logo AMG oraz odświeżone sygnatury świateł z przodu i z tyłu. Już seryjna specyfikacja obejmuje reflektory LED, a na życzenie dostępne są lampy MULTIBEAM LED. Po aktualizacji GLA dodatkowo wyróżnia się nadkolami w kolorze nadwozia.

Zelektryfikowany silnik AMG z funkcjami hybrydowymi

Jednostka GLA 35 4MATIC oraz GLB 35 4MATIC korzysta teraz z rozrusznika zespolonego z alternatorem z napędem pasowym (RSG) i dodatkowej 48-woltowej pokładowej instalacji elektrycznej. Druga generacja RSG funkcjonuje jako łagodna (miękka) hybryda i oprócz tymczasowego zwiększenia mocy o 10 kW (14 KM) umożliwia realizację funkcji zwiększających efektywność, takich jak żeglowanie i rekuperacja. Technika 48 V poprawia również komfort – działanie systemu Start/Stop oraz funkcji jazdy wybiegiem są ledwo zauważalne. Żywiołowy 4-cylindrowy silnik turbo o pojemności 2,0 litrów, mocy 225 kW (306 KM) i wysokim momencie obrotowym napędza wszystkie cztery koła za pośrednictwem przekładni AMG SPEEDSHIFT DCT 8G oraz napędu na obie osie AMG Performance 4MATIC. Sportowe osiągi i właściwości jezdne łączą się tu z rozbudowaną gamą trybów jazdy, które zapewniają szerokie spektrum wrażeń, od wysokiej dynamiki po harmonijne turystyczne podróżowanie.

Udoskonalone wnętrze z najnowszą generacją MBUX-a

Standardem w odnowionych GLA i GLB jest najnowsza generacja kierownicy AMG Performance. Przyciski na kierownicy AMG zachwycają przejrzystymi wyświetlaczami oraz intuicyjną logiką obsługi. Kierowca ma dostęp do ważnych funkcji i wszystkich programów jazdy bez odrywania rąk od wieńca.

Również system informacyjno-rozrywkowy MBUX debiutuje w nowej odsłonie, z charakterystycznym dla AMG wyglądem interfejsu oraz rozszerzonymi funkcjami. Minigry pomogą wypełnić czas oczekiwania w samochodzie, a Apple Car Play i Android Auto można połączyć bezprzewodowo. Możliwości łączności poszerzają wyższa moc ładowania USB oraz dodatkowy port USB-C.

Kompaktowe SUV-y Mercedes-Benz otrzymują też szereg udoskonalonych systemów wspomagających kierowcę, takich jak Aktywny asystent pasa ruchu, który poprawia komfort jazdy poprzez subtelne interwencje w układzie kierowniczym zamiast aktywacji systemu ESP®. Następna generacja pakietu parkowania obsługuje parkowanie równoległe i oferuje wizualizację 360° za pomocą obrazów 3D.

Nowe opcje dla wszystkich wariantów

Dla GLA i GLB od AMG zarezerwowano nowe wzory obręczy kół z lekkich stopów, w tym 19-calowe felgi z dziesięcioma ramionami w kolorze matowoczarnym oraz 20-calowe obręcze z pięcioma podwójnymi ramionami, również utrzymane w matowej czerni.

Nowa tapicerka standardowych foteli sportowych lub siedzeń AMG Performance (dostępnych jako opcja dla GLA) nadaje wnętrzu SUV-ów jeszcze nowocześniejszy charakter. Połączenie syntetycznej skóry ARTICO i mikrofibry MICROCUT można teraz zamówić także w kolorze brąz bahia. Z kolei tapicerka ARTICO debiutuje w nowym odcieniu szarości szałwii, a skórzane obicia są po raz pierwszy dostępne w kombinacji kolorów czerwonego i czarnego. Nowością w gamie elementów wykończeniowych jest brązowe drewno lipowe o otwartych porach.

Dane techniczne w skrócie

  Mercedes-AMG GLA 35 4MATICMercedes-AMG GLB 35 4MATIC
Silnik 2.0 R4 turbo2.0 R4 turbo
Pojemność skokowa

cm³

19911991
Moc maksymalna

kW/KM

225/306225/306
przy

obr./min

58005800
Maksymalny moment obr.

Nm.

400400
przy

obr./min

3000-40003000-4000
Napęd zmienny napęd na cztery koła AMG Performance 4MATICzmienny napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC
Przekładnia dwusprzęgłowa AMG SPEEDSHIFT DCT 8Gdwusprzęgłowa AMG SPEEDSHIFT DCT 8G
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP)

l/100 km

8,8-9,28,9-9,4
Emisje CO2 w cyklu mieszanym (WLTP)

g/km

200-209203-214
Przyspieszenie 0-100 km/h

s

5,25,5
Prędkość maksymalna

km/h

250250